Ga naar inhoud


Beginnersvraag: Fransat en Canal Digitaal op één ontvanger


ThomAveyron
Ga naar oplossing Opgelost door zeeteefje,

Aanbevolen berichten

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar vind niet meteen een antwoord op mijn vraag, dus ik probeer het met een eigen bericht.

 

Situatie: We willen 2 tv's in huis (Frankrijk) met op allebei ontvangst van zowel Franse TNT zenders (Fransat) en Canal Digitaal (Astra 3). Monteur zegt dat het mogelijk is en komt binnenkort langs met een bestek. Om zeker te weten dat ik niets koop wat niet echt noodzakelijk is vroeg ik me af:

 

- Kan ik die twee zenderpakketten op 1 ontvanger per tv krijgen? De monteur zal vast een Fransat gecertificeerde box voorstellen, kan ik daar dan gewoon een CI-module van Canal Digitaal aan koppelen?

 

- Monteur zegt dat ik een satellietschotel met 2 koppen moet nemen, kan ik dan inderdaad tegelijk beide zenderpakketten hebben op 2 tv's? 

 

- Voor Canal Digitaal kun je blijkbaar interactieve diensten gebruiken met een ontvanger die met internet is verbonden. Gaat dat ook werken op gelijk welke Fransat-ontvanger met een internetverbinding?

 

Disclaimer: Ik ben absoluut geïnteresseerd in techniek maar van satelliet-tv ken ik zo goed als niets :) 

Alvast bedankt voor jullie tips! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom, de door Canaldigitaal geleverde gecertificeerde ontvangers zijn bedoeld voor de Ontvangst van CanalDigitaal, daar gaat tegelijk kijken naar TNT een probleem opleveren.

 

Voor de ontvangst van zowel Canaldigitaal als TNT heb je inderdaad een schotel met 2 koppen nodig.

Fransat kan je in principe op elke ontvanger kijken met een Common Interface (CI) slot.

 

Soms is het ook mogelijk de Fransat kaart rechtstreeks in de kaartlezer van je satelliet ontvanger steken.

 

Wordt je nu klant bij Canaldigitaal, kun je alleen kijken met of een van hun eigen ontvangers of met een CI module wat je in je ontvanger moet steken.

 

Zet gebruik van zowel een Franssat ci module als een Canaldige#itaal module is soms ook mogelijk, maar vraagt om een satelliet ontvanger die hiermee om kan gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fransat en CD kunnen beide in één ontvanger mits deze aan een aantal eisen voldoet..

CD levert nieuwe klanten uitsluitend de CAM803 module. Deze is volledig CI+ en dat moet de te kopen box dus ook ondersteunen! Over Fransat kan ik me niet uitlaten (bezit die kaart niet). Als deze kaart ook nog los kan draaien middels softcam dan is een box met minimaal 1 kaartslot én 1 CI slot voldoende. De schoteluitvoering moet minimaal geschikt zijn voor Astra3 en Astra1 en de LNB moet minimaal 2 uitgangen hebben (zodat je kunt kijken én opnemen tegelijk).

 

Een duoLNB is dan handig (desnoods met 4 uitgangen voor ‘future expansion’. Let wel op dat je de goede neemt. Ze bestaan voor T64 en T80 (schoteldiameter)

 

De interactieve diensten van CDS werken NIET op ongecertificeerde ontvangers… Dus nee…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fransat kan in een kaartlezer werken, alleen de TNT zenders van dat pakket vergen naar ik meen een officieel CI module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat al in mijn posting erboven…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
47 minuten geleden, Sprietje zei:

Fransat op de Astra 19,2

Nee dus, die zit op 5 West.

 

TNT kan je ook betrekken via de Fransat positie.

 

Canal+ zit onder meer op 19 en op 13 met een dichtgetimmerd systeem.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie advies alvast! Ik denk dat ik voor wat verwarring heb gezorgd door het over TNT te hebben, daarmee bedoelen we in Frankrijk eigenlijk gewoon het pakket met de free to air basiszenders die je ook via de antenne kan ontvangen. Het idee is dus om Fransat (19,2) en CanalDigitaal (23,5) op één ontvanger te combineren. 

Als ik het goed begrijp moet ik de monteur dan vragen om een Fransat ontvanger die ook CI+ ondersteunt zodat ik er die CAM803 module aan kan koppelen? Voor wat de schotel en die duo-lnb betreft denk ik dat de monteur wel weet wat hij doet, maar het zou dus een schotel van minimaal 85 cm moeten zijn?

aangepast door ThomAveyron
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fransat ontvangers ondersteunen geen CI+ (sterker nog: ze hebben geeneens een CI slot)!

Fransen ondersteunen alleen zichzelf, hun systeem is het beste, hun apparatuur superieur… Alles wat van buiten komt is prut (volgens hun)…

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals FRANSAT is de benaming van de gratis ontvangst van franse zenders op 5w met de bijbehorende FRANSAT smartcard.

TNT SAT is de benaming van het systeem op astra 19 met de bijbehorende TNT SAT kaart.

Verder bestaat TNT ook terestrisch maar dat is dus weer wat anders

 

Als er iemand langs komt met fransat dan kan hij dus niet astra 19 gebruiken en andersom.

 

 

s-l500.jpg

11ZMnfOW-uL._AC_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En TNT Sat is qua OScam een probleem toch?

 

@el renegadegratis ontvangst en smartcard?

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Mimisiku said:

En TNT Sat is qua OScam een probleem toch?

 

@el renegadegratis ontvangst en smartcard?

Ja de zenders zijn gecodeerd met de smartcard, je hoeft er geen abonnement voor af te sluiten alleen de hardware (kaart/module/receiver) er voor  te kopen. De TNT kaart is automatisch 4 jaar geldig en de FRANSAT kaart is in principe onbeperkt geldig, ze veranderen de kaarten alleen wel met beveiligings updates wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...