Ga naar inhoud


Vu+ Solo 4k ziet satellieten niet


JanSm
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Kan het zijn, dat je geen of steeds uitvallend beeld had en toen alle in stellingen van je ontvanger gewist hebt?

Uit jouw instellingen die je ondertussen hier weggehaald hebt, blijkt dat je niet met een legaal abonnement kijkt, in Nederland is dat een misdrijf, wat je op een strafblad kan komen te staan.

 

Op dit forum zijn discussies over illegaal kijken niet toegestaan.

 

Het opnieuw installeren van een satelliet of transponder lijst zal Je problemen met kijken niet wegnemen, daarvoor zal je een officiel abonnement bij Canaldigitaal nodig hebben.

 

Het beste zet je nieuwe software op je ontvanger, volg daarvoor de aanwijzingen op in het eerste onderwerp van ons VU forum.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hoor ik heb een keurig abonnement bij Canal Digitaal met twee kaarten. Die zaten op moment van de screenshots nog in de oude Solo2 ontvanger. Wel of niet de kaarten er in maakte bij het instellen van de tuners niks uit dus toen ik daar een andere dag mee verder ging heb ik de kaarten in de oude ontvanger laten zitten. 

En, nee, ik heb nooit uitvallend beeld gehad. Ik heb uberhaupt nooit beeld gehad omdat hij geen satellieten ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ceesv zei:

Het beste zet je nieuwe software op je ontvanger, volg daarvoor de aanwijzingen op in het eerste onderwerp van ons VU forum

zo zie ik het ook na dit gepalaber over auto diseqc

nieuw flashen (probeer eens VTI 15.x)

en tuner instellen zoals ik beschreven heb

let op de FBC tuners zijn een tikje anders qua benaming

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie op de foto dat de box draait op OpenPli4.

Flash eerst eens een recente OpenPli, en volg de autoinstall. Grote kans dat alles dan probleemloos werkt.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
48 minuten geleden, JanSm zei:

En zonder kaarten zou ik gewoon FTA zenders moeten kunnen zien, toch?

Ja, wanneer alles goed is ingesteld kan je de fta zenders ontvangen zonder kaart.

Door je fabrieks reset zijn er bestanden verloren gegaan waardoor je nu niets meer kunt ontvangen.

Door het opnieuw installeren van de software wordt dat weer hersteld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, ik waardeer alle hulp en tips zeer, maar ik ben duidelijk een leek op dit gebied. Ik begrijp uit de opmerkingen over het (inmiddels verwijderde) screenshot van mijn instellingen dat de vorige eigenaar er iets illegaals op gedaan heeft. Er staan blijkbaar ''(maar liefst)3 c-lijntjes'' op die er niet horen. Mij zegt het niets. Moet/kan ik die weghalen?

 

Ik krijg nu aangeraden om een nieuwe versie van OpenPLi te 'flashen'. Ook kon ik het satellites.xlm bestand flashen. Het is abacadabra voor mij. Hoe flash ik iets?

 

Ik heb de software geupdate. Kan ik vanuit de receiver de software updaten naar een nieuwere versie van OpenPLi? Of moet dat via de PC?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...