Jump to content

Storing op de NPO-kanalen

Noordzee
 Share

Go to solution Solved by OFDM,

Recommended Posts

In een groot gedeelte van het land is al de hele avond geen ontvangst op de NPO-zenders via DVB-T2. 

In ieder geval liggen Zwolle, Apeldoorn en Eindhoven eruit. Waarschijnlijk ook Arnhem en nog wat zendmasten. 

Op de kanalen van de commerciële zenders is geen storing gemeld.

• Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (vrije zenders via DVB-T2 en DVB-S2X) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Kanaal 22 van Hengelo geeft op de ontvanger geen signaal maar de zender is wel in de lucht met vermogen. Er zit dus iets in de transport stream of modulatie niet goed maar heb hier geen meetapparaat liggen. Kanaal 26 van Apeldoorn heb ik wel gewoon alle TV zenders uit dus voor het eerst kan ik toch nog kijken, heb deze in hoge voorkeur nummers behouden. Ben benieuwd of het morgen weer werkt..

• Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Dreeke
      Zoals veel Enigma2 gebruikers, heb ik voor het dagelijks importeren van EPG de plugin EPG Importeur. Het is een prachtige plugin voor de mensen die een volledige EPG op prijs stellen. Echter, bij de import wordt de EPG van KPN Digitenne niet meegenomen. Na zal je misschien denken: Wat heb je daaraan, want de gecodeerde zenders kan je niet zien of beluisteren op een Enigma2 ontvanger. Dat klopt helemaal, maar ik gebruik o.a. de EPG van diverse radiozenders bij visual radio streams van radiostations. Ik gebruik juist de EPG van KPN Digitenne, omdat deze zo volledig is.

Is er een andere manier om ook deze EPG te "grabben"? Een andere plugin? Nu moet ik regelmatig een aantal zenders kiezen op DVB-T2 om de EPG weer aan te vullen/volledig te maken.

• By Satneef
      Ik had er al een vermoeden van,omdat het al een tijdje niet meer op hun website aangeboden staat:Helaas stopt EDPnet met Digitenne.
      Dit omdat KPN er een te gesloten circuit van maakt:Geen smartcard of CI-module,maar alleen een box.
      De contentaanbieder zouden een betere codering eisen,maar over deze reden heb ik mijn twijfels,aangezien Digitenne alleen in Nederland zelf te ontangen is.
      Bovendien kan er met deze box niet opgenomen worden,hetgeen KPN graag ziet..
      Door deze stap wordt het te duur voor EDPnet als wederverkoper.

Ik was er direkt bij de eerste geluiden over het opnieuw toewijzen van Digitenne al geen fan van dat KPN het opnieuw kreeg.
      We zien nu waarom.

Nu moet ik opzoek naar een nieuw TV-abo zonder voetbalbelasting.
      Waarschijnlijk wordt het NLZiet.
    • By ebhoorn
      Ik gebruik op basis van FTA Digitenne, en tot voor ongeveer een maand werkte HbbTV. Langzaam zag ik dat er minder programma''s beschikbaar kwamen, en nu is er helemaal geen content meer. Op de Duitse zenders is (via de satelliet) wel HbbTV beschikbaar.

Heb ik wat gemist? Zijn er mensen met een vergelijkbare configuratie (Hybride setup VU-DUO2 met DVB-T tuner icm dual DVB-S2 tuner)?
    • By Alex1970
      Ik heb een overzicht gemaakt van de door (o.a.) KPN geleverde ontvangers en een overzicht van mogelijke abonnementen bij KPN, Edpnet, Stipte en Online.

Als iemand verbeteringen en/of aanvullingen heeft hoor ik het graag.
      DVB-T ontvangers en abonnementen.zip
    • By dennisf
      Hallo,

Ik heb een vraag over de dreambox 800 hd se v2.

Ben een leek op dit gebied, maar ik heb een 800 hd se v2 met een DVB-T module, ik heb een smartcard van KPN Digitenne, deze is actief volgens KPN, echter ontvang ik alleen de vrije zenders.
      Deze ontvanger heeft namelijk HDMI want mijn display heeft geen analoge ingangen voor de standaard digitenne receiver.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast heel erg bedankt

Groeten,

Dennis
    • By Alex1970
      Het Ministerie van Economische Zaken beweerd dat er meerdere gegadigden zijn voor het voortzetten van DVB-T(2) vanaf/na 2017 en heeft een ontwerpbesluit uitgewerkt om de frequenties te veilen in 4 multiplexen.
      E.e.a. is te lezen bij Media Magazine en het Ontwerpbesluit veiling digitale ethertelevisie.

Opvallend, omdat tot nog toe gedacht werd dat er helemaal geen animo meer voor zou zijn of wellicht alleen door KPN.

M.i. wel jammer dat het via een veiling gaat, dit zal uiteindelijk de kijker moeten gaan betalen, dus vraag ik me af of e.e.a. wel rendabel zal gaan worden dan.

Nieuw is ook dat de multiplex voor de NPO niet meer uit 13 verschillende netwerken zal bestaan, maar slechts uit zeven, hierdoor zullen m.i. op sommige netwerken meerdere regionale omroepen te ontvangen zijn.
    • By ReneBee
      Hallo,
      We hebben sind kort dat onze Ultimo vast loopt.
      Het gebeurt, voor zover we kunnen nagaan, op Digitenne. Het beeld bevriest, net zoals het display voorop. De box reageert niet meer op de afstandsbediening.
      Alleen het geluid loopt door.
      Via de hoofdschakelaar achterop kan de box weer tot leven gewekt worden.

Nu las ik op het DVB-T forum dat er iets aan de hand is met de encryptie bij KPN.
      Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Configuratie:
      VU+ Ultimo met 2 x DVB-T en 1 x DVB-S(2) tuner en interne harddisk.
      VTi 9.0.1 up to date.
      OScam 1.2, 11201

René.
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.