Ga naar inhoud


Kaartlezers Ultimo 4K met Openpli 8.1 en oscam vallen regelmatig uit of starten niet op


MaartenM

Aanbevolen berichten

  • Moderator
1 minuut geleden, MaartenM zei:

Mimisiku, misschien wordt het nu wat te veel off topic en kunnen we beter verder per PM communiceren. Tenzij de moderator vindt dat ook anderen er iets aan hebben wanneer hier wordt uitgelegd hoe je e.e.a. moet installeren.

Dat is het principe van een forum elkaar helpen en ook anderen daarover informeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oké, nu eerst een raspi vinden, op veel plaatsen niet leverbaar of in elk geval niet in voorraad.

Ik zie ook al versie 4 staan. Maakt dat iets uit? Lijkt me niet. Starterkit versie 4 is nog wel te vinden.

 

Wanneer Mimisku eraan wil meewerken, kunnen we hier verdergaan met de installatie. Met computers kan ik redelijk goed overweg (werk er al sinds de jaren 80 mee), maar met de Raspberry heb ik nog nooit gewerkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt mazzel, er staan er 2 te koop hier op Sat4All

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je hebt mazzel, er staan er 2 te koop hier op Sat4All

 

Op internet ben ik startsets van de raspi 4 B tegengekomen voor minder.

 

Een vraag: ik begrijp uit een ander topic van jou over de raspi dat je de Vu+ als server gebruikt voor dvbapi, ecm's enz. Omdat de fransatkaart ook nogal kieskeurig is, ben ik bang dat die misschien ook problemen gaat geven.

Betekent dat dat je om de raspi al server te gebruiken altijd de Vu+ aan moet hebben staan?

 

Mijn Ziggokaart is een nagra, dus dat gaat waarschijnlijk sowieso niet lukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ eigenlijk alleen als je kijkt. De RasPi heeft geen tuner(s) dus ook geen DVBAPI. Je moet dus de EMM's van je box naar je kaart(en) sturen die aan je RasPi hangt(en). 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo Nagra alleen als je de box laat uitlezen. Kost rond de €200. Je ontvangt dan je unieke boxkey en rsa. Alternatief probeer je een Ziggo Irdetokaart te regelen via via...

 

Zo betaal ik dochterlief voor een extra kaart en die zit dan aan de RasPi...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sturen je boxen automatisch emm's naar de interne en/of externe kaartlezers? Met mijn smargo's en smartwi heb ik er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

 

Sinds ik een van de kaarten in mijn Vu+ Ultimo 4K in een smargo heb zitten en slechts 1 interne kaartlezer gebruik voor de fransat, heb ik nog geen problemen gehad met het uitvallen of niet opstarten van oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat moet je uiteraard instellen. Uitgezonderd de externe readers die direct aan je box zitten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Nee, dat moet je uiteraard instellen.

 

En dat gebeurt in je oscam.server script? Of op een andere manier?

 

Maar er zijn straks natuurlijk nog meer vragen. Want er zal ook software op de raspi moeten worden geïnstalleerd. Daar kom ik t.z.t. dan wel op terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard. Raspian Buster erop OScam build erop en OScam als server installeren…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je compileert je eigen actuele OScam die je vervolgens draait op je RasPi….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik al bang voor. De enige compiler waar ik tientallen jaren geleden wat mee heb gedaan, is het compileren van eenvoudige in assembler geschreven programmaatjes. Daarna nooit meer. Ik herinner me er in elk geval niets meer van. Dat stamt nog uit een zelfs pre-MsDos tijdperk. Waarschijnlijk CPM.

Er komt dus meer bij kijken dan zomaar even een paar programma's op de raspi ztten en draaien maar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compilen is helemaal niet nodig. Je kunt toch een arm versie voor rpi downloaden. Staat genoeg online. 

 

Eigenlijk is het allemaal vrij simpel, je installeert linux op de rpi, (ik gebruik x86 box) knoopt daar een paar smargo's aan.  En gooit er een oscam versie op. binary in de juiste folders. Dan komt het instellen van oscam via de webinterface die de kaarten leest en als server beschikbaar stelt aan je box(en)

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...