Ga naar inhoud


Is er nog iemand die zelf een media center heeft


bardman
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten


  • Oplossing

Ik niet… Mijn laatste PC met Windows had een PCTV Rave kaart in 2002.. Sindsdien geen PC meer. Overgestapt naar SAT en een iPad…. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zo'n digital  device incl smartcard connector , en de hardware werkt nog perfect. Heb al een met Kodi geprobeerd maar dat blijft modderen. Geen fatsoenlijke  update mogelijkheid. De plugin voor Digital devices al jaren niet meer bijgewerkt enz.  En dan is  TV mosaic ook al gestopt.

Blijft weinig over waar je echt kan opnemen, en ook nog je eigen media af kan spelen met 1 afstandbediening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een x86 pc met kodi er op, maar je bedoeld live TV neem ik aan.  Je kunt een linux box nemen als centrale tuner of een tvheadend server bouwen met tuner kaarten.   Maar je hebt nog steeds een mooi frontend nodig. 

 

Ik heb laatst lopen spelen met dreamplayer for Android TV.  En dat werkt op zich nog wel redelijk.  Alleen is de bediening voor niet technische mensen wellicht toch nog te ingewikkeld.  Je hebt ook Tivimate en nog diverse anderen apps waar je bijv een M3U playlist van de linux box voor kunt maken, en dan dus streamt vanaf je eigen tuner. 

 

Verder heb je zoiets als plex en emby en jellyfin, dat zijn servers die ook TV diensten ondersteunen en bijna voor elk apparaat wel een client hebben.  

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik als mediaplayer een dedicated miniPC met Windows 10. Met Kodi heb ik toegang tot mijn mediabestanden. Via browser kan ik streamen. al dan niet een VPN gebruikend. Voor TV ontvangst gebruik ik een aparte satelliet ontvanger. Enige TV stations kan ik streamen via de mediaplayer, als de URL bekend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult begrijpen dat DVB-S2 en DVB-C PCI of PCI express kaarten voor een pC heel veel duurder zijn dan menig satelliet receiver en tuners.

Daarnaast is software die courant is en op een Windows platform werkt ook al helemaal niet goedkoop. Op Windows XP werkte ik er nog mee jaren geleden maar die was net zo onveilig als Windows 8.x nu.

Dus week ik uit naar Linux Opensuse in dualboot met XP en diverse Linux Opensource software en drivers voor de DVB-S2 en DVB-C PCIe kaarten.

VDR heb ik ook nog gebruikt. En Softcams als koppeling - Cardshare naar mijn eerste enigma receivers ook.

 

Behoorlijk lastig om allemaal aan de praat te krijgen EN TE HOUDEN, als je een upgrade kreeg was de lol er weer snel af.

 

Omdat dat alles te veel tijd ging kosten en alleen ik ermee over weg kon na avonden lang studeren is dat vergane glorie die inderdaad meer hobby dan gewoon je films kijken is.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet TS is aangeven wat hij wil en wat zijn vragen zijn, bovendien hoort dit topic niet thuis in "canaldigitaal"

 

Een mediacenter pc gebruiken doen niet veel mensen meer denk ik. Omdat al moderne oplossingen meer werken met backend en frontend. Kodi kan ook direct draaien op een TV tegenwoordig. 

 

@Tonskidutch Windows 8.1 is nog ondersteund tot 10 jan 2023 dus niet onveilig. Bovendien als je de firewall volledig dichtzet kun je die makkelijk nog een paar jaartjes rekken. Je moet er niet van alles mee op internet gaan doen nee maar als mediacenter, who gives a fuck.  Ga jij je TV wegdoen zodra de fabrikant geen updates meer verschaft.? 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt door de strenge wetgeving in Duitsland. Zeker als hun server ook op Duits grondgebied staat. Daar wordt een SoftCam als illegaal beschouwd ook al heb je eigen kaarten. OScam heeft geen licentie voor welke codering dan ook dus is het gebruik ervan illegaal...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, boudeman zei:

Ik gebruik als mediaplayer een dedicated miniPC met Windows 10. Met Kodi heb ik toegang tot mijn mediabestanden. Via browser kan ik streamen. al dan niet een VPN gebruikend. Voor TV ontvangst gebruik ik een aparte satelliet ontvanger. Enige TV stations kan ik streamen via de mediaplayer, als de URL bekend is.

Dat wil ik dus niet. Een aparte sat ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Codx zei:

Misschien moet TS is aangeven wat hij wil en wat zijn vragen zijn, bovendien hoort dit topic niet thuis in "canaldigitaal"

 

Een mediacenter pc gebruiken doen niet veel mensen meer denk ik. Omdat al moderne oplossingen meer werken met backend en frontend. Kodi kan ook direct draaien op een TV tegenwoordig. 

 

@Tonskidutch Windows 8.1 is nog ondersteund tot 10 jan 2023 dus niet onveilig. Bovendien als je de firewall volledig dichtzet kun je die makkelijk nog een paar jaartjes rekken. Je moet er niet van alles mee op internet gaan doen nee maar als mediacenter, who gives a fuck.  Ga jij je TV wegdoen zodra de fabrikant geen updates meer verschaft.? 

Klopt wat je zegt, maar Gebeurd steeds vaker dat MS Mediaserver crashed na updates. En idd de EPG  gegevens doen het nog steeds  kort weliswaar maar werken. Uit een ver verleden weet ik nog dat ze via een satteliet gestuurd werden . Weet niet of dat nog zo is.  En canaldigitaal ontvanger kan altijd nog, al denk ik dat ik CD eruit gooit als het zover moet komen.

En backend en frontend oplossing zou voor mij ook geen probleem zijn  als er driver zijn voor de Digital Devices S2 v6 kaart op  windows server 2019, maar helaas. Heb ook al gekeken naar hun netwerk oplossingen maar die werken ook niet in NL (hun antwoord, na veel aandringen).  Had ik zelf kunnen realiseren als die drivers er waren met TV mosaik. Maar die Eindhovenaar is ook al gestopt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Een oude TV waar eigenlijk netbios nameresolving en smb 1.0 in zit die komt niet eens in m'n netwerk. Maar, juist die gooi ik niet weg.

 

Ik denk niet dat je veel keus hebt als je nog netflix op die TV wilt kijken of iets anders,  ja je kunt er een chromecast op gooien of de TV in een apart VLAN of gastnetwerk zetten welke alleen internet heeft. Maar je snapt mijn punt. Ondersteuning is leuk maar meeste mensen gebruiken hun smartphone ook nog nadat de ondersteuning allang verlopen is. 

 

1 uur geleden, bardman zei:

Klopt wat je zegt, maar Gebeurd steeds vaker dat MS Mediaserver crashed na updates. En idd de EPG  gegevens doen het nog steeds  kort weliswaar maar werken. Uit een ver verleden weet ik nog dat ze via een satteliet gestuurd werden . Weet niet of dat nog zo is.  En canaldigitaal ontvanger kan altijd nog, al denk ik dat ik CD eruit gooit als het zover moet komen.

En backend en frontend oplossing zou voor mij ook geen probleem zijn  als er driver zijn voor de Digital Devices S2 v6 kaart op  windows server 2019, maar helaas. Heb ook al gekeken naar hun netwerk oplossingen maar die werken ook niet in NL (hun antwoord, na veel aandringen).  Had ik zelf kunnen realiseren als die drivers er waren met TV mosaik. Maar die Eindhovenaar is ook al gestopt.

 

 

Als het op windows 10 werkt, krijg je het ook werkend op windows server 2019/2022 alleen zul je misschien de drivers met de hand moeten toevoegen ipv het bijgeleverd installatie programma gebruiken.  ik denk dat er drivers zijn voor allerlei oplossingen alleen je het moet het zelf gaan uitproberen desnoods in een VM.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Codx zei:

 

Ik denk niet dat je veel keus hebt als je nog netflix op die TV wilt kijken of iets anders,  ja je kunt er een chromecast op gooien of de TV in een apart VLAN of gastnetwerk zetten welke alleen internet heeft. Maar je snapt mijn punt. Ondersteuning is leuk maar meeste mensen gebruiken hun smartphone ook nog nadat de ondersteuning allang verlopen is. 

 

 

Als het op windows 10 werkt, krijg je het ook werkend op windows server 2019/2022 alleen zul je misschien de drivers met de hand moeten toevoegen ipv het bijgeleverd installatie programma gebruiken.  ik denk dat er drivers zijn voor allerlei oplossingen alleen je het moet het zelf gaan uitproberen desnoods in een VM.  

Moest op  8.1 al de  BDA drivers met de hand toevoegen. Misschien nog proberen om Windows Mediasever op W10 te installeren. Want op 8.1 werd hij nog soort van meegeleverd maar op 10 moet ik een gehackte versie installeren.

En BDA drivers , je weet wel die dingen die rechtstreeks hardware aanspreken, in en virtual machine?  En dan heb ik het nog niet eens over de pci aansturing. Zelfs Kodi wil (nog) niet in een VM draaien, wat mij een eerste vereiste lijkt. 

Heb zat in een hyper-v draaien een RPI met PI, Ubuntu met Nextcloud,  al draai dat in Xigmanas beter  , Opnsense enz. 

Chromecast, vlan?   ik heb gewoon een pc met DVB-S2 kaart met hdmi aan mijn tv hangen klaar. ( tv is voor mij alleen een scherm) Oh ja nog wel in mijn netwerk zodat ik bij de rest van mijn media kan.

Er is nog wel keus maar hoopte op nog wat meer echte tweakers

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, bardman zei:

Moest op  8.1 al de  BDA drivers met de hand toevoegen. Misschien nog proberen om Windows Mediasever op W10 te installeren. Want op 8.1 werd hij nog soort van meegeleverd maar op 10 moet ik een gehackte versie installeren.

En BDA drivers , je weet wel die dingen die rechtstreeks hardware aanspreken, in en virtual machine?  En dan heb ik het nog niet eens over de pci aansturing. Zelfs Kodi wil (nog) niet in een VM draaien, wat mij een eerste vereiste lijkt. 

Heb zat in een hyper-v draaien een RPI met PI, Ubuntu met Nextcloud,  al draai dat in Xigmanas beter  , Opnsense enz. 

Chromecast, vlan?   ik heb gewoon een pc met DVB-S2 kaart met hdmi aan mijn tv hangen klaar. ( tv is voor mij alleen een scherm) Oh ja nog wel in mijn netwerk zodat ik bij de rest van mijn media kan.

Er is nog wel keus maar hoopte op nog wat meer echte tweakers

 

Misschien moet je een nieuwere DVB tuner kaart kopen maar nogmaals ik denk dat je dat hele windows mediacenter moet vergeten.  En VMware/Hyper-V ondersteund passthrough, dat is geen probleem. Kodi draait prima in een VM overigens.  Libreelec  (linux based) of windows based. Maakt niks uit.

 

Goed lezen! Dat chromecast/vlan was een reactie op Tonskidutch.

 

En er valt weinig te tweaken als jij niet weet wat je wilt.  Je zult eerst een hoop oplossingen moeten gaan testen en kijken wat het beste voor jou is, of kijk eerst wat YT filmpjes van andere mensen die dingen hebben draaien.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Codx zei:

 

Misschien moet je een nieuwere DVB tuner kaart kopen maar nogmaals ik denk dat je dat hele windows mediacenter moet vergeten.  En VMware/Hyper-V ondersteund passthrough, dat is geen probleem. Kodi draait prima in een VM overigens.  Libreelec  (linux based) of windows based. Maakt niks uit.

 

Goed lezen! Dat chromecast/vlan was een reactie op Tonskidutch.

 

En er valt weinig te tweaken als jij niet weet wat je wilt.  Je zult eerst een hoop oplossingen moeten gaan testen en kijken wat het beste voor jou is, of kijk eerst wat YT filmpjes van andere mensen die dingen hebben draaien.  

Waarom heb jij het idee dat ik niet weet wat ik wil. ?

Misschien moet jij goed lezen.


En waarom zou ik Windows mediacenter moeten vergeten als er nog tot volgend jaar10 januari ondersteuning is?

En waarom een nieuwere DVB tuner als degene die ik heb goed werkt. Alleen de software werkt niet meer. En daarbij 'als' ik nieuwe hardware moet kopen wil ik van te voren weten of het werkt.

Dat Kodi prima draait is jouw  mening, ik lees meerdere ander meningen. Misschien ben jij gauw tevreden.
Mijn ervaring is dat Kodi niet eens stabiel blijft draaien in een normale dedicated omgeving.

En passthrough, was tijdens W10  nog niet beschikbaar voor pci devices. Zie technet.
En ik werk "nog" met 8.1

Al jouw jouw opmerkingen en argumenten kan ik niets mee. Sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...