Ga naar inhoud


zeeteefje

Lid
  • Items

    1085
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

Over zeeteefje

Recente bezoekers van dit profiel

4354 profielweergaven
  1. Hier in Frankrijk is dat precies andersom. Je weet als consument van een Franse bank nooit zeker of een contactloze betaling met de pinpas wel werkt, afhankelijk van de bank, bedrag, aantal keren reeds contactloos betaald, de stand van de maan en de zon wordt een contactloze betaling met pinpas om de haverklap geweigerd. In Nederland tik je dan alsnog de pincode, in Frankrijk wordt echt de betaling geweigerd en afgebroken, alsof je credit card diep in het rood staat. De kassière moet dan opnieuw de betaling klaarzetten en hopen dat de betaling alsnog werkt. Een cheque uitschrijven gaat nog sneller... (en dat doen ze hier ook nog vaak). Betaling met telefoon lukt eigenlijk altijd, binnen een seconde klaar. Soms is er een communicatieprobleem, dan moet de telefoon even opnieuw tegen de betaalterminal gehouden worden, kost een seconde extra.
  2. Ik kreeg die vage lap tekst afgelopen woensdag in beeld op mijn telefoon toen ik wilde betalen zonder te ontgrendelen. Alsof je op je gemak zo'n lap tekst op je display gaat lezen als je aan de kassa wilt afrekenen. Je wilt betalen en wegwezen. Als die sukkels nu gewoon een normaal leesbare tekst als "voortaan bij elk bedrag ontgrendelen" lieten zien, dan was het helder. Nu ben ik tijden aan het zoeken geweest naar een mogelijk onjuiste instelling. Vooral omdat onderaan nog een cryptische instelling staat beschreven die helemaal (nog) niet bestaat: Mijn telefoon draait op Android 14 met de security patch van februari. Er bestaat dus helemaal geen nieuwere Android versie. Maar ik zou die instelling graag willen hebben en uit zetten.
  3. Sinds kort is het niet meer mogelijk om kleine bedragen met Google Wallet te betalen zonder eerst je smartphone te ontgrendelen. Op internet verschijnen al de eerste klachten, maar Nederlandse banken adverteren nog steeds met de tekst dat ontgrendelen niet hoeft onder de €50,- De wat krom naar Nederlands vertaalde uitleg van Google staat hier. De tekst "Binnenkort worden er geen kosten meer in rekening gebracht op uw creditcard" moet zijn "binnenkort worden geen betaling verricht met uw credit card". Vanuit het Engels naar Nederlands vertaald met Google Translate waarschijnlijk. 😉 Ik hoop dat ze dit optioneel maken zodat de gebruiker zelf kan bepalen of ontgrendelen nodig is voor kleine bedragen. Zo wordt betalen met een bankpas weer sneller en gemakkelijker dan betalen met smartphone.
  4. In Spanje heeft Starlink nu zelfs een 'basic' abonnement van €29/maand met 50-100 Mbps download. Geen glasvezel snelheden, maar best interessant, ruim voldoende voor IPTV. Iets voor Sprietje? edit: de door Starlink beloofde latency is 26-33 ms. Lijkt me geen probleem, zelfs niet voor gamers.
  5. @Tonski: In Frankrijk kost het Starlink abonnement momenteel €50,- maand inclusief de hardware en €40,-/maand zonder de hardware. Aansluiten op glasvezel kan ook €300 kosten, afhankelijk van de provider en de te overbruggen afstand. De éénmalige kosten van Starlink en glasvezel zijn daarmee ruwweg gelijk , en €40/maand is geen gek bedrag voor snel internet. @ceesv: ja, jij hebt een abbo inclusief backup. Zo'n 4/5G ei krijg je ook kosteloos ter beschikking bij uitval, maar het is voor mij een uur rijden naar de dichtstbijzijnde winkel om er één op te halen. Dat is dus in totaal 4 uur in de auto, ophalen en weer terug brengen. Ik gebruik mijn eigen mobiele 4G oplossing wel. Ik heb geen idee over de stabiliteit van Starlink bij slecht weer en toenemende aantallen gebruikers. Daar heeft de schaalbaarheid van glas waarschijnlijk een voordeel.
  6. Dat is nog niet zo erg lang hè. Gemiddeld rijdt nu 1 keer per 3 jaar een te hoog beladen vrachtwagen of boer mijn koperdraad kapot. De glasvezel kabel zal net zo kapot gaan, en vermoedelijk is die lastiger te repareren/vervangen. Nog maar 3 weken geleden heeft Orange 'mijn' houten telefoonpaal vervangen door een metalen exemplaar. En wat denk je?, die pummel staat zo hard met een hamer te beuken dat de lijn kapot gaat. Meteen klagen, maar zinloos, want het lag 'uiteraard' niet aan zijn lompe handelingen. Provider gebeld, maar die mag vervolgens pas een week later iemand sturen omdat Orange de sector heeft geblokkeerd wegens 'werkzaamheden'. Zit je een week zonder internet omdat de pummel die de lijn defect heeft gemaakt ook nog de reparatie daarvan een week lang onmogelijk maakt. Ik wacht het eerst even af hoe het bevalt als er ooit nog glas verschijnt hier. Maar ik ben blij dat er met Starlink een betaalbaar alternatief is, mocht de betrouwbaarheid te wensen over laten.
  7. zeeteefje

    F1 Australië

    Wel weer sneu, de fout ligt bij het team en niet bij de rijder. De motivatie van de F1 organisatie is dat de rijder pas 1 seconde tevoren door het team werd geïnformeerd, en dat was te laat voor Perez om te kunnen reageren.
  8. De V3 versie van de Starlink router heeft weer UTP poorten, maar die kun je op dit moment alleen op uitnodiging bestellen. Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat die router standaard geleverd wordt. Ik zit in Frankrijk nog zonder glasvezel, die wordt eind dit jaar verwacht. Maar op mijn locatie wordt de glasvezel aan de bestaande telefoonpalen opgehangen. Daarmee is het een kwetsbare infrastructuur, blootgesteld aan wind, regen en hoge vrachtwagens. Starlink is vermoedelijk betrouwbaarder.
  9. Exact, zo werkt dat. Het IP adres is alleen van belang op het moment dat je een account koppelt aan een play/appstore door een betaalmiddel toe te voegen. Het account wordt op dat moment gekoppeld aan het land dat bij het IP adres hoort, en dat kun je met een VPN regelen. Daarna is het IP adres niet meer relevant, alleen nog de store waar het account aan gekoppeld is. Ik krijg de indruk dat bijna niemand zich realiseert dat het zo werkt. Er zijn wel apps die streng zijn, zoals Viaplay en Netflix die controleren of het land van de store en IP adres wel met elkaar matchen en als dat langdurig niet klopt, het abonnement overzetten naar het land waar het device zich bevindt.
  10. Ja, gezien de talen lijkt het verschil te zitten in landen waar M7 actief is. Landen waar M7 niet actief is krijgen de Franse Canal+ app. Overigens maken veel apps onderscheid tussen Vlaams en Nederlands. Idem voor bv Engels en Amerikaans.
  11. Dat is een taalkeuze, geen landkeuze. Je kunt de app in de hele EU gebruiken, dus ook in België. Tot zo ver niks nieuws. Het probleem is niet het gebruik van de app, maar de beschikbaarheid van de app in de store.
  12. Je krijgt die optie vermoedelijk dus omdat TVV in België actief is. In Frankrijk krijg je de Franse versie met de keuze uit Frankrijk, Polen en nog enkele tientallen voormalige Franse koloniën in Afrika waar Canal+ actief is, maar niet Nederland of België.
  13. In de appstore van welk land zit jouw apparaat?
  14. Kijk, daar was ik al bang voor. De Nederlandse Canal+ app staat alleen in de Nederlandse App/Playstores in tegenstelling tot de CanalDigitaal App. Hiermee komen buitenlandse kijkers buiten spel te staan, tenzij hun Nederlandse Canal Digitaal gegevens ook werken op hun lokale Canal+ app.
  15. Officieel in Nederland te zien via F1TV pro. Beter en goedkoper dan Viaplay, hoewel dat abonnement nu ook toegang geeft tot F1TV pro.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...