Ga naar inhoud


[CT 5000 HD Combo Plus] Welke externe HD is geschikt?


Peterbraaf

Aanbevolen berichten

Van de week is door mij de Clarke-Tech 5000 HD Combo Plus aangeschaft. Hij bevalt uitstekend (nog wel wat foutjes in de firmware).

Nu ben ik op zoek naar een externe harddisk.

Nu las ik op het net (Totaal tv) een test van zijn voorloper. Bij mijn weten is het enigste hardwarematige verschil tussen de CT 5000 HD Combo en de CT 5000 HD Combo Plus een ethernet aansluiting en 2 extra USB 2.0 aansluitingen die de plus uitvoering meer heeft.

Ik ga er voor het gemak dan maar vanuit dat onderstaande citaat ook geldt voor de Plus-versie.

 

Citaat test Clarke-Tech 5000 HD Combo uit Totaal tv : (link test Clark-Tech 5000 HD Combo )

 

De combinatie van HDTV met PVR is op dit moment voor alle fabrikanten een probleem. Dat is ook de reden waarom veel fabrikanten hun HD PVR ontvangers hebben uitgesteld. Vooral de processor blijkt op dit moment een groot struikelblok. Ook de Clarke-Tech 5000 HD heeft met PVR enkele problemen. Dit wordt mede veroorzaakt doordat de harde schijf voor opname van programma’s extern wordt aangesloten. Vooral bij het opnemen van HDTV-programma’s die in grotere bandbreedte wordt uitgezonden - zoals BBC-HD - kunnen haperingen in de opname ontstaan. De keuze van externe harde schijf is hier van belang: met een snellere harde schijf verloopt de opname van HDTV-programma’s zonder problemen.

 

Nu is mijn vraag: Heeft er iemand ervaring met specifiek de CT 5000 HD combo Plus in combinatie met een externe harddisk die schok/tril vrij opneemt van de HDTV kanalen? (1080i)

Ik zou graag willen weten wat belangrijk is in aanschaf van een externe HD bijvoorbeeld USB2 of SATA?, ontvangstbuffer 2MB, 4MB, 8MB of 16MB?, rotatiesnelheid? Je wil natuurlijk een zo stil mogelijke schijf dus als hij niet op 7200 toeren hoeft te draaien dan liever niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Bedankt voor jullie reacties.

 

Ik zou graag willen weten wat echt belangrijk is bij de aanschaf van een externe HD bijvoorbeeld USB2 of SATA?, ontvangstbuffer 2MB, 4MB, 8MB of 16MB?, rotatiesnelheid? Ik geef dan ook weinig om merk/ design maar meer om prijs / kwaliteit / prestatie.

 

Ok dan…de Maxtor OneTouch4 500Gb (post CEASAR W) blijkt volgens een google zoekactie een USB 2.0 externe harde schijf met een 16MB buffer en een rotatiesnelheid van 7200 toeren/min en draait zonder problemen.

Die “e sata van iomega van 500GB” (post zjik) is vermoedelijk volgens Google de Iomega 500GB eSATA 3 Gbits/USB 2.0 500GB, heeft een 8MB buffer en draait eveneens op 7200 toeren/min zonder problemen.

Iemand ook ervaringen met andere schijven, eventueel in het goedkopere segment bijv met minder dan 8MB ontvangstbuffer? Een flash kaartje is voor mij geen optie vanwege het geringe geheugen tov de kostprijs.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peterbraaf
Ik zou graag willen weten wat echt belangrijk is bij de aanschaf van een externe HD bijvoorbeeld USB2 of SATA?, ontvangstbuffer 2MB, 4MB, 8MB of 16MB?, rotatiesnelheid? Ik geef dan ook weinig om merk/ design maar meer om prijs / kwaliteit / prestatie.





De Clarke Tech is meer ontwikkeld voor de Duitse en Italiaanse markt dus daar kun je het meeste info vinden.
Heb even gekeken en op de eerste pagina van een Duits forum staan al 5 vragen over harddisk voor de 5000 HD plus.
Zoek zelf eens op Clarke Tech Funfiles en al je vragen zullen wel beantwoord zijn. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je info aart44 maar ik ben de Duitse- en Italiaanse taal niet machtig helaas. Abra Cadabra dus voor mij dat Duitse forum. Het lijkt mij wel nuttig als er ook in het Nederlands wat meer gebruikerservaringen over dit apparaat en diens randapparatuur kan worden uitgewisseld op Sat4all (Nederlands grootste satellietforum, toch?)

 

Mij is verteld dat de CT 5000 HD Combo plus het meest verkochte HDTV satelliet ontvanger zou zijn. Mijn inziens is dat al een apparte rubriek waard maar misschien was dat wel verkooppraat. (:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...