Ga naar inhoud


informatie gevraagd over Coax Cable


Charly

Aanbevolen berichten

Beste vrienden,

 

even een berichtje over de gang van zaken in eerder ingezonden vragen.

 

Met betrekking tot internet, tv en e-mail provider heb ik gekozen voor Ziggo, deze kan ik maandelijks opzegggen als ik op de camping ben.

 

Voor het juist aansluiten van F-connectoren heb ik veel hulp en duidelijke berichten ontvangen, nogmaals mijn dank.

 

Het plaatsen van die nwe Visiosat G4 en het plaatsen van de VU+ Ultimo, wil nog niet op gang komen! De oorzaak ligt mede aan de bekabeling voor de nwe Ziggo app.

Heden is de monteur geweest en deze had problemen met het signaal van op de 1e etage (drive in huis). Op de binnenkomende lijn had ik diverse splitters met versterker op aangesloten. Vele jaren goed kunnen kijken.

Maar omdat ik nu ook interaktieve TV heb besteld krijg ik volgend probleem: niet genoeg signaal. (volgens de monteur)

Nu wil ik nwe Coax kabels installeren, gat boren in de vloer ed, maar dat zal wel goed komen.

Nu had ik 40m Belden H125 gekocht, deze monteur is de mening toegedaan dat er voor interaktieve TV de gevlochten bescherming niet voldoende is.

 

Het gaat mij boven de pet om dit te beoordelen, dus wat is wijsheid nwe Kabel kopen of het gokje wagen en dan evt alles opnieuw doen.

Eea is ook nog lastig omdat ik herstellende ben van een gebroken rechterpols.

Voordat ik op mijn donder krijg, er was reeds iets over kabels geschreven, snap er niet al te veel van!

Mede door div positieve reakties had ik voor de H125 gekozen. (keuze was aan mij, dus geen klacht aan welwillende liefhebbers)

Dan maar de KoKa ???

Zou ik dan wel de H125 kunnen gebruiken voor de schotel naar de VU+ , ca 4m. En de snoertjes voor de LNB naar de disecq switches

Alvast hartelijk dank

mvg

Charly

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Charly,

 

De Hirschmann KOKA 799 draagt het keurmerk "kabelkeur - NLkabel Goedgekeurd" De witte uitvoering is aanbevolen voor "binnengebruik" - De zwarte voor buiten ivm UV-bestendig (mag uiteraard ook binnen).

Uw Belden H125 eventueel énkel voor "niet Ziggo" gerelateerde verbindingen.

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marc,

hartelijk dank.

Ik veronderstel dat ik hiermede verder kan. Sorry voor de late reactie, maar ik had de gehele dag diverse problemen met de bekabeling. De monteur had gisteren alles zo goed als het ging in de garage tussen het plafond opgehangen, dus even alles (zo goed als het kan) reorganiseren. Tot overmaat van ramp de Ziggo aansluiting (binnenkomst) ook nog afgebroken. Maar eea werkt nu weer.

Dat heb je met die oudjes, willen alles zelf doen, maar moeten eerst les krijgen van liefhebbers. Inmiddels dankzij vele reacties heel wat wijzer geworden

mvg

Charly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Charly,

 

Wij gebruiken altijd belden H125. Zowel voor sat als kabelaansluitingen.

Bij upc ondemand werkt het perfect. Ik neem aan dat het bij ziggo hetzelfde werkt als bij upc, ook met een box.

Je moet wel retour geschikte spullen hebben, zoals een versterker en splitters.

Succes ermee,

 

Gr topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...