Gast Geplaatst: 18 april 2004 Geplaatst: 18 april 2004 Hallo allemaal, Nu al 4 weken gelukkig met m´n topfield 5000. Had eerst een Humax 8000, maar wat een verschil zeg. Nooit meet vastlopers tijdens opname en wisselen van kanaal etc.. Nu heb ik nog een vraagje: Het zappen tussen zenders duurt wel langer, vooral als je van bv. Nederlandse zenders naar CNN, ARD of hotbird zenders zapt. Is dit nu eenmaal zo of kun je hier nog iets aan doen? Vaak heb ik dan heel even op het nieuwe kanaal wat blokjes in het beeld, die verdwijnen meteen weer hoor, heeft wel met het zappen te maken en niet met de ontvangst, die is prima. Graag jullie reactie. Dank! Bart
Happy2000 Geplaatst: 18 april 2004 Geplaatst: 18 april 2004 Wat is lang bij jou, als ik zap van de nederlandse zenders naar ARD dan duurt het volgens mij nog geen seconde, als ik van nederland 1 naar rtl4 zap dan duurt het misschien anderhalfe seconde. Onder in het beeld bij het zappen geeft hij de info/epg balk daar staat ook de zender naam daar naast komt altijd als je zap eerst de satelliet naam dan de frequentie enz, bij mij heb ik altijd al beeld vlak voor dat hij de frequentie aan geef. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast Geplaatst: 18 april 2004 Geplaatst: 18 april 2004 Ja wat is langzaam, het is langzamer dan dat ik gewend was bij mijn vorige ontvangers (o.a. die Humax) Misschien ligt het wel aan de module? (Aston 1,07) Duurt het daar gewoon langer bij. Het is geen onoverkomelijk probleem hoor, maar ik was benieuwd of dit iets is wat jullie al wisten....
Happy2000 Geplaatst: 18 april 2004 Geplaatst: 18 april 2004 Als het een paar seconden duurt vindt ik het ook lang. Had een foutje in mijn vorige posting, heb al beeld als hij tuner 1 of tuner 2 aan geeft. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
spongebob Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 dit ligt voor een groot deel aan de cam die je gebruikt. Tot voor kort gebruikte ik de MM en nu de MR: wat een verschil zeg: de MR zapt meer dan drie keer zo snel dan de MM met mijn topfield 4000. Ik zie niet in dat dit bij de topfield 5000 zoveel anders zou zijn. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen