Gast Geplaatst: 18 april 2004 Geplaatst: 18 april 2004 Hi Guys, Net een 5000 gekocht en ik dacht even een progje (SBS6) op te nemen en tegelijkertijd een andere (RTL4) te bekijken..... Dit werkt dus niet. Heb een MR en die werkt OK. Heb ik misschien een 2e CAM nodig? Met FTA werkt alles naar behoren namelijk. Moet ik een 2e MR erbij hebben of een andere CAM? Heb zelf geen idee en ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Bedankt alvast.
Happy2000 Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Wat werkt er dan niet precies, je kunt wel op sbs6 opnemen en als je naar rtl 4 zapt krijg je geen beeld, of je ziet rtl 4 niet meer in de lijst staan ? Het hoort trouwens gewoon te werken, je hebt geen 2 cam modulen nodig, welke versie zit er in de matrix module ? VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
PeHa Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Heb je de tuner 1 wel doorgelust aan tuner 2 ? of heb je beide tuners apart van een lnb voorzien ? en heb je dit dan wel juist in de topfield ingesteld ? VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
Gast Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Ten eerste bedankt voor jullie snelle reacties. Zodra ik een gecodeerd programma (Direct of met Timer) opneem en overschakel naar een ander gecodeerd programma valt het signaal bij het op te nemen programma weg. De 2 tuners hebben ieder hun eigen LNB (Twin Monoblock) en de instelling staat niet op doorlussen. MR heeft versie 1.80
Happy2000 Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Heb je al gekeken als je in de zenderlijst overschakeld van tunner 1 naar bv 2 wel beeld blijf houden ? Dus op de OK toets drukken met de rode toets een andere tuner kiezen en weer op ok drukken, heb je dan wel beeld op beide tuners ??? Kan wezen dat je lnb niet goed is of de kabel niet goed zit. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Citaat: Met FTA werkt alles naar behoren namelijk. Tja, dat wijst toch op CAM problemen zou ik denken. En mijn ervaringen met TF en MR zijn niet best (opnames worden onafspeelbaar) Probeer eens opname af te spelen (rode balk waarschijnlijk) en dan de MR eruit trekken en terugsteken.
Gast Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Heb je de twee tuners naar elkaar toe gecopyd? Dezelfde zenderlijst voor beide uners lijkt me in jouw geval handzaam. Groet
Gast Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Heb vanavond m'n single LNB weer gemonteerd en tuner 2 doorgelust naar 1. Kan schakelen tussen de 2 tuners en dit werkt. Opname werkt nu ook terwijl ik naar een ander (gecodeerd)kanaal kijk. Wanneer ik echter iets te veel ga zappen tussen de twee tuners dan gaat het fout: Volop blokken en geluid valt weg. Het spul bevriest en ik moet de 5000 aan en uit zetten om het weer aan de praat te krijgen. Picture in Picture werkt trouwens ook niet met 2 gecodeerde kanalen (beeldje is zwart) Met 1 FTA en 1 gecodeerd werkt het wel en 2 FTA ook. Versie 070 in de MR maakt ook geen verschil. Ligt het misschien aan de MR? Heb nl. nogal wat negatieve posts gelezen over de MR in combinatie met de 5000.... Welke Cam moet ik dan gebruiken? In ieder geval alweer bedankt voor jullie info!
Bink Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Heren, heren.... Hoe vaak moet het hier nog ter sprake komen??? Read my lips: De Topfield werkt NIET lekker in combinatie met een Matrix-cam. Hij werkt ALLEEN feilloos met een Aston-cam + smartcard. Alle problemen zijn ECHT verleden tijd als je er gewoon een Aston in stopt. Geloof me nou, lees alle topics hierover na, lees mijn topic met de veelzeggende titel "Topfield: Uit het raam ermee!!" Ik spreek uit ervaring: gebruik gewoon een Aston-cam (of zoals anderen zeggen een Yellow Zeta-cam ofzo), maar GEEEN Matrix-reloaded (tenzij die nog origineel Ucas V3 bevat, dat werkt dan weer wel) Bink.
Gast Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Ha die Bink Fijn te horen (lezen dus) dat jij inmiddels ook geniet van een perfect werkend 5000 Toppie. Inderdaad een Aston of een Yello Zetacam werken feilloos, dus ik sluit mij hierbij aan (aan) jouw woorden/advies.
Gast Geplaatst: 19 april 2004 Geplaatst: 19 april 2004 Citaat: Hij werkt ALLEEN feilloos met een Aston-cam + smartcard. Met een MM (penta, icm fun 6-1) werkt de topfield ook perfect, opnemen via tuner 1, en tuner 2 zappen, totaal geen problemen, de opname staat er keurig op, en kan dagen later nog gewoon bekeken worden.
PeHa Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 Met een topfield 4000 pvr en MR met 1.080 ook geen problemen zoals beschreven. VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
Gast Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 Bedankt voor alle info, Ik heb ook de andere forums bekeken....... Heb de dealer al gebeld en het is geen probleem om hem om te ruilen. Ben er alleen nog niet over uit welke: MM, Aston, Zeta, Blue Ice Crypt, Dragon, Xcam etc. Het is me alleen nog niet echt duidelijk wat de ene nu wel kan en de andere niet. Is er ergens een vergelijkingslijst te vinden op het net waar de voor en nadelen van de meeste cams naast elkaar staan?
Gast Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 CAM info staat op Lefdata. Mijn persoonlijke ervaring: XFree CAM (Zeta) met Joker 0.77 firmware en een funkaartje is 100% in orde. Geen freezes, opnames werken altijd. En ik gebruik de timeshift en play-while-recording heel veel (hekel aan reclame...) op de NL zenders. Of je een 'zwaardere' hobby cam als de X of Dragon wil, is aan jezelf. Ik zou er niet aan beginnen, ze zijn mij te nieuw en ik wil niet terug naar het MR debakel. Maar volgens leden op het bord hier werken deze ook prima op 'n TF.
Gast Geplaatst: 20 april 2004 Geplaatst: 20 april 2004 @PeHa! Had je niet gelezen... Sorry. Dat is inderdaad de oplossing denk ik. We horen het wel. groet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen