Ga naar inhoud

humax f1-fox software

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@all,

ik heb lang met een Humax F1-Fox gekeken maar ondertussen ook vele andere ontvangers gehad.

Het ontvangertje is nu bijna 4 jaar oud. Is er nog software voor beschikbaar.

Ik heb de zoekfunctie hier gebruikt en ook via google maar kwam niet tot een goed resultaat.

Weet iemand iets???

mvg

Olav

• 1 maand later...

Geplaatst:

Humax levert nog steeds support op haar website (mag ik hier waarschijnlijk niet noemen, wel in pm). Daar vind je de laatste officiële firmware en tools. Met versie 1.06.02 kun je wat soepeler transponders en satellieten verwijderen. Afhankelijk van je huidige firmware zul je ook minder vastlopers hebben.

Als je van experimenteren houdt is er ook nog

http://tuxonhumax.berlios.de/public

Dat heb ik zelf nooit uitgeprobeerd, dus geen garanties.

Groeten van de zolder.

Groeten van de zolder.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ben de afgelopen vakantie het experiment aangegaan.

Ik heb firmware 1.03.02 met ToH-patch geladen. De receiver functioneerde normaal, maar het ToH-deel heb ik niet actief weten te krijgen (heb hiervoor alleen de Humax Remote Control 2.5 geprobeerd).

Wel heb ik de volgende dingen ontdekt:

- In het dagelijks gebruik (tv-kijken en zappen) verdient versie 1.03.02 de voorkeur boven versie 1.06.02 omdat het zappen veel sneller gaat;

- Firmware 1.06.02 heeft uitgebreidere mogelijkheden om de settings te bewerken, maar dat kan ruimschoots goedgemaakt worden met een nullmodem-kabel en een settings editor zoals bijvoorbeeld xOak;

- Voor wie met de standaard achtergrondjes wil spelen: Humfree's Background Patcher werkt alleen goed met fw 1.03.02 of lager (1.06.02 wordt niet herkend als F1-Fox software);

- xOak of Humax Zone Uploader werken veel beter voor het uploaden van firmware dan de officiële uploaders van Humax;

- het is verstandig om behalve gepatchte versies van de firmware ook officiële versies inclusief de juiste loader achter de hand te hebben (oudere versies zijn met Google hier en daar nog wel te vinden) om ontsporingen van de receiver snel weer op te kunnen lossen.

Algemene tip: controleer voordat je een gepatchte versie gaat uploaden eerst of de corresponderende ongepatchte versie het goed doet op je F1-FOX.

Hopelijk heeft iemand iets aan mijn bevindingen. En anders kan iemand mij misschien uitleggen wat ik verkeerd deed met de ToH-patch.

Groeten van de zolder.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

(Bewerken ging niet meer, dus nog maar een berichtje erachteraan.)

Heb toch een minpuntje van fw 1.03.02 gevonden:

De F1-Fox scant somminge radiozenders in als tv-zenders (doet hij altijd, ongeacht de firmware-versie). Versie 1.03.02 kan daar niet tegen en geeft dan een om de paar seconden pulserend geluid. Versie 1.06.02 gaat daar wel goed mee om.

Als je toch versie 1.03.02 wilt gebruiken, moet je die radiozenders met een settingseditor als radiozender i.p.v. tv-zender programmeren. Dan is het probleem opgelost.

Groeten van de zolder.

Groeten van de zolder.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nog een laatste aanvulling:

Heb ToH11 eindelijk aan het werk gekregen op mijn F1-Fox.

Oorzaak van al het gepruts: op tuxonhumax.berlios.de wordt alleen Humax Remote Control (HRC) 2.5 aangeboden. Deze is NIET compatibel met ToH11. Hiervoor heb je HRC 2.0 nodig.

Dat staat helaas niet duidelijk op tuxonhumax.

Vandaar dat ik het hier maar eens vermeld voor iedereen die een Humax-model heeft, waarvoor alleen ToH11 beschikbaar is.

Ik kan nu ook mijn Fox vanaf de PC te bedienen. Dit opent allerlei mogelijkheden. (Bijvoorbeeld de schotel afstellen met een goedkope tv en een draadloos keyboard. Een keyboard als afstandsbediening voor de slaapkamer-tv vond mijn vrouw minder geschikt...)

Groeten van de zolder.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Heb om nog meer plezier te hebben van de ToH-patch een

programmaatje geschreven ter aanvulling op de Humax Settings Viewer.

Met de Settings Viewer laad ik zonder de rest van het gezin bij het tv-kijken te storen de settings van de fox naar de pc. Na het draaien van het tooltje kan ik ze dan bewerken in een goede settings editor.

Groeten van de zolder.

Groeten van de zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen