Gast Geplaatst: 21 mei 2004 Geplaatst: 21 mei 2004 Ik heb vorige week bij de GAMMA Bouwmarkt een satellietsetje gekocht waarin een Strong SRT8000 ontvanger zit. Ik wil de firmware graag updaten en patchen omdat die dozenschuivers graag met verouderde spullen stunden. Ik krijg het echter niet voor elkaar om de firmware V20 te laden. Naar mijn idee heb ik de juiste kabels en ik gebruik de software van de Strong website. Ik heb ook al diverse andere instellingen van de printerpoort geprobeerd, maar geen resultaat. Ik krijg geen bevestiging dat er parallel-handshake is. Ik krijg het volgende te zien: Eerst twee regels met allerhande letters en symbolen, daarna bosc2k_LIBDAT_2.0.2 ( TM2SAVED_VEN_V2.2 ) LOADING REQUEST Parallel transfer launched Waiting parallal negocition: Ik verwacht hier dus de melding dat de handshake geslaagd is. Als ik echter na zeer lange tijd wachten dan toch op Start klik krijg ik een foutmelding. ram_a01f0000 ERROR:command key (0xbafecede,a1200000) Ik heb gewoon de Generic / Text Only printer als default en COM1. De settings geven aan: 38400,N,8,1 Ik heb nu al drie verschillende computers geprobeerd en ook diverse kabels gewisseld, van gewoon 1:1 RS232 tot modemkabel. Ik heb de kabels met een kaneltester gecontroleerd en deze zijn beide 1:1 volledig bezet. Heeft iemand een idee waarom het niet werkt en vooral hoe ik het wel aan de praat krijg?
Gast Geplaatst: 21 mei 2004 Geplaatst: 21 mei 2004 Aan de engelse melding te zien heb je geen 8000 maar een 8100.(dit kun je aan de buitenkant niet zien)
Gast Geplaatst: 21 mei 2004 Geplaatst: 21 mei 2004 Jongens opassen met merknamen krijg je een gratis ban van. En ja je hebt een 8100 Rebel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen