Ga naar inhoud

Topfield 5000 PVR met Aston module en Irdeto modul

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een Topfield 5000 PVR met Aston module 1.07 en legale Canal digitaal Card. In slot 2 een Irdeto Module met Card. Als ik van kanaal verander van Ned1 of andere kanalen naar een INX world canal krijg ik een geen beeld/signaal melding. Haal ik de Irdeto module en de kaart eruit en stop ik ze opnieuw in het CI slot dan werken deze zenders wel.

Wat zou er mis kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het reageren!!

Geplaatst:

ik weet niet wat een "INX World canal" is... (nooit van gehoord), maar waarschijnlijk zoekt hij voor die zender naar een code op een van je cams, en die kan hij niet vinden.

Of hij zoekt op de Aston-cam, terwijl ie naar de Irdeto-cam moet kijken,

Of hij kijkt naar de Irdeto-cam, terwijl ie naar de Aston-cam moet kijken.

Wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn: wissel de cam's eens om. Aston boven en Irdeto onder (of andersom). Ik weet dat de Topfield de ONDERSTE cam als eerste benadert, daarna pas de bovenste.

Mogelijk helpt het omdraaien..??

Ik weet het ook niet, stel maar wat voor... (ik weet ook niet in welke codering dat INX-World is)

Bink

NB: Oh ja, gebruik je wel de nieuwste firmware?

Geplaatst:

Dank je wel voor je reactie.

De eerste cam is de Aston en de 2e (onderste) de Irdeto. Ik heb al eens gewisseld maar dat maakt niets uit.

Waar kan je die evt. firmware update vandaan halen (is deze via satelliet te downloaden net als bij de Aston) en weten jullie misschien wat de nieuwste firmware is, dan kan ik vergelijken met de nu aanwezige firmware.

Bedankt!!

Geplaatst:

hoi DKDK

De Topfield kan inderdaad OTA (Over The Air) upgraden. De updates zitten geloof ik op de Hotbird (en soms ook Astra), maar als je dat probeert in het "installatie-menu", vind 'ie de software nagenoeg nooit.

Beter (sneller, makkelijker) is het om de laatste software er in te pompen middels een RS323-kabeltje (null-modem kabel) of nog sneller via de USB poort.

Je vindt de laatste firmware op deze officiele topfield site .

De programma's die je op je PC nodig hebt om je Topfield te upgraden, vind je hier. Ook staat daar een uitleg-file in.

Veel succes!

Bink.

Geplaatst:

Sorry, ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Ik bedoelde de firmware update voor de Irdeto Cam. De software voor de Topfield is Up to Date.

Is er uberhaupt een update voor de Irdeto Cam en zou dit kunnen helpen?

Bart

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen