Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo satprofessoren

Ik heb een Nokia 9500 met Funcard, Astra en Hotbird. Mijn echtgenoot is een Colombiaanse die graag naar Colombiaanse zenders zou willen kijken. Zijn die te ontvangen??? en zo ja, hoe doe je dat??? b.v. welke software moet er in de Nokia??? kan het met een gewone schotel of moet je een draaibare hebben???? Op het gebied van schotels ben ik een volslagen idioot, dus graag duidelijke info anders snap ik er geen bal van, helaas.

Geplaatst:

http://www.lyngsat.com/freetv/Colombia.html

Deze link geeft je een overzicht van de zenders uit Colombia die vrij te ontvangen zijn.

Je zit hier natuurlijk wel buiten het ontvangstgebied (de zgn. footprint) van deze satellieten. Of je die hier wel kan ontvangen (zoja, je zal een grote schotel nodig hebben!) zal je moeten horen van een echte 'satprofessor'!

Gesteld dat je een aantal satellieten kan krijgen: aangezien ze op verschillende satellieten zitten zal je een schotel moeten hebben waarmee je meerdere satellieten kan zien.

Twee systemen:

-Draaibaar

-Schotel waarop meerdere lnb's kunnen (bv. Visiosat of Wave Frontier)

Goed nieuws: TV Colombia op Hotbird is zeker geen probleem! Dat kan al met een schoteltje van 60 cm.

De andere satellieten zie ik helaas niet staan in de lijst van hier min of meer ontvangbare satellieten op dit forum: http://www.sat4all.com/ubbthreads/faq/index.php?ToDo=view&questId=41&catId=23 , wat overigens nog niet per sé betekent dat het, met veel moeite, niet zou gaan.

Misschien zet je je vraag beter in het forum 'specifieke zenders'?

Succes!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

Op de NSS 806 ontvang ik nog Canal 13 en Tele Amiga Internacional. De andere Colombiaanse zenders op deze satelliet zijn te zwak voor ontvangst op een doorsnee 1,8 m schotel met C-band LNB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen