Ga naar inhoud

Schotels met twee lnb's en een pace puma

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een schotel met twee twinlnb's 1 twin op astra19,2 en een tweede op astra2 hierachter komen 2 diseqswitches zodat zowel tuner1 als tuner2 afzonderlijk van elkaar kunnen werken.Nu is mijn vraag:Kan dit met de pace puma heeft dit apparaat op beide tuners de mogelijkheid om een diseqswitch aan te sturen?Wie het weet mag het zeggen....

Geplaatst:

vanavond toevallig geprobeerd,2xtwin,2xdiseq

resultaat een puma die alleen nog maar opnieuw opstart.

volgens mij moet het wel kunnen maar hij stopte steeds halverwege het zoeken,liet hem exhaustive zoeken,maar moet eigenlijk fast gezocht worden maar dan moet je de juiste NIT frequentie instellen,want die staat er niet in

Astra 12554 Verticaal 22000 19,2 Oost

Astra 2 12207 Vertikaal 27500 28,2 Oost

ben helaas zelf niet zover gekomen ik hoop dat jij meer geluk hebt

Geplaatst:

Ik ga er morgen mee aan de slag,ik laat wel weten hoe het verloopt.

Geplaatst:

Ik heb het geïnstalleerd vandaag en het werkt prima.

Dat opzoeken met fastnit werkt inderdaad beter dan met exhausted.Eerst de ontvanger resetten dan weer alles opnieuw configureren en dan op fastnit laten zoeken en dat werkt prima.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Ik dacht dat het alleen maar mogelijk was om Astra / Hotbird combinatie te kijken? Jij hebt Astra 1 en Astra 2, hoe groot is jouw schotel, ik heb een Triax 78 cm en heb nu 1 twin LNB maar overweeg om de set uit te breiden met een 2e satelliet dus nog een twin LNB en 2 diseqc switchen. Is het dan mogelijk om een keuze te maken uit Hotbird / Astra 2 of is mijn schotel dan te klein?

Ik hoor graag van je wat de mogelijkheden zijn?

Groeten,

René

ps Dit is mijn eerste reactie / post!!!

Geplaatst:

hoi,

het is mogelijk om met een 78cm astra en astra 2 te ontvangen.

je hebt dan een flexibeugel nodig van triax.

Alleen heb je wel heel weinig schlecht weer reserve.

je kan ook kijken voor een visiosat bisatellite of een tweede 78 erbij hangen.

regards bommeltje

[color:"bleu"]to do is to be,to be is to do,dobedobedoo[/color]

[color:"red"]triple dragon incl skyworld[/color]

smart msp 01/dreambox7000s/manhattan550 blindsearch/dreambox 500c/dreambox 7020

Geplaatst:

Deze weg wil ik ook gaan bewandelen, maar wat zouden dan ongeveer de kosten zijn als je de twin-LNB die je al hebt mee laat draaien in de nieuwe opstelling?

Geplaatst:
Citaat:
Deze weg wil ik ook gaan bewandelen, maar wat zouden dan ongeveer de kosten zijn als je de twin-LNB die je al hebt mee laat draaien in de nieuwe opstelling?

Ik heb een prijsopgaaf gehad voor een extra ALPs twin LNB, 2 stuks diseqc switchen, extra f-connectoren en een triax duo houder voor 82 euro incl. BTW compleet. Ik zou wel alles zelf gaan ophalen. Als je geinteresseerd bent kan ik je wel doorverwijzen naar mijn leverancier.

Groeten, René
Geplaatst:

Op de pace puma kun je hooguit twee satellieten tegelijk ontvangen.Dus astra1/hotbird of astra1/astra2 etc.

Een 78cm schotel is groot genoeg voor één van deze combinatie's.Van achter de schotel gezien komt bij een astra1/astra2 combinatie de lnb voor astra1 links te zitten en de lnb voor astra2 rechts.Bij een astra/hotbird combi komt de lnb voor astra1 rechts en de lnb voor hotbird links.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen