Ga naar inhoud

NL zenders kwijt na MR1.081 update

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Mijn xtreme ECI9500+ werkte met MR 1.081 zonder problemen. Versie gedateerd van mei maar wilde vervolgens een nieuwere versie (juni) van deze MR 1.081 in mijn xtreme plaatsen. Versie komt uit de map van MRcrypt1.08-S2 en is ook een MR1.081.bin file.

Ontvanger op FTA kanaal, Xtreme open geschroefd, CAS1 aangesloten, CASstudio 2.1 gestart, CONNECTED (o.k), Flash memory ERASED ALL (o.k.), MR1.081.bin file geopend, WRITE, poosje wachten tot uploaden van BIN file klaar was (geen problemen gemeld) en ontvanger los gekoppeld.

Kon echter op ASTRA 1 geen NL kanalen meer ontvangen

Krijg op Sirius wel alles open wat met oudere MR1.081 versie ook lukte.

Is mijn procedure van vervangen van MR1.081 goed en wat kan het probleem zijn dat ik geen NL zenders krijg?????

Bij alle NL zenders staat rechts boven in beeld ook een satellietje met rood kruis erdoor te knipperen (geen ontvangst????). Was hiervoor niet het geval. Heb wel ontvangst van sommige andere zenders op ASTRA 1.

Groetjes Youp1968.

Geplaatst:

Kun jij mij uitleggen hoe je de kabel tussen de CAS-1 en het Xtreme mainboard aangesloten hebt, ik kom er zelf niet uit.

Geplaatst:

Hoi Muis,

Kijk maar eens op deze URL:

http://www.cellularcenter.it/cas/cas2extreme.pdf

Hier kun je zien welke verbindingen je moet maken tussen CAS1 en Xtreme PCB. Je zult wel zelf een passend kabeltje moeten maken. Connector & flatcable kun je denk ik wel verkrijgen bij een electronica of computer winkel. Misschien kun je het zelf of anders ken je vast wel iemand in jou omgeving die je hier wel ff mee wil helpen.

Groetjes en succes Youp1968.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen