Gast Geplaatst: 27 juni 2004 Geplaatst: 27 juni 2004 Hoi ik ben in het bezit van een edision 2500 ci ontvanger, gelijk aan een powersky 1900. Om nieuwe software op mijn toestel te zetten gebruik ik arioner, maar vaak moeten de auc. bestanden aangepast worden om in mijn ontvanger te kunnen proggen. Dat doe ik met auc_hedit, in dit progje open ik de te laden file en laat dan een auto-detect doen, waardoor volgens mij de firmware klaar wordt gemaakt voor mijn receiver. Dit is me ook al een aantal keren gelukt, maar sinds gisteren geeft hij de foutmelding LOST E1, als ik op detect klik en verbinding maak met de ontvanger. Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem of weet er iemand wat ik fout doe? Graag hoor ik wat van jullie.
kitt Geplaatst: 27 juni 2004 Geplaatst: 27 juni 2004 Contacteer mij es via pm met je email adres . ik heb wel wat voor je .. nieuwste soft met coanax en Sky italia ondersteuning .. Kitt Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch
Gast Geplaatst: 29 juni 2004 Geplaatst: 29 juni 2004 Sorry Kitt dit is niet gelukt, ik krijg de foutmelding Download Fail. Heeft er nog iemand dit probleem? Kan dit komen door een fout in de bootsector? En hoe kom ik te weten of welke bootversie er bij mij in mijn receiver zit, alvast bedankt, Nico.
kitt Geplaatst: 29 juni 2004 Geplaatst: 29 juni 2004 Dat kan .. Je bootversie kan je controleren door je ontvanger in stanbye te zetten en dan volgende code in te geven : 42114802500 Je mag me gerust eens alle info doorspelen die je ziet . Dan pas ik soft daar op aan . PS : je hebt toch eerst die BUC file proberen erin te krijgen , de boot 15.1 ? Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch
Gast Geplaatst: 30 juni 2004 Geplaatst: 30 juni 2004 Dit is de info die ik krijg: Modelname and H/W version: AF-8100CI Software version: $SPRA2733S810CI Bootversion: 0011.1 Buyer version: SPYRO/UAE UL-Type: GP1.3 Dit krijg ik te zien. Maar Kitt als jij dat nu voor elkaar krijgt om hier die software op aan te passen, kan je dan vertellen hoe je dat doet, want dat zou ik zelf ook graag willen kunnen. Thanx alot, Nico.
kitt Geplaatst: 30 juni 2004 Geplaatst: 30 juni 2004 Nico, Het ligt puur aan je bootloader volgens mij , Mteam heeft vandaag de soft die ik aangepast had met success in en edision 2500CI gekregen . Het enige verschil is daar zat al een boot loader 15.1 in . Je zal dus eerst de juiste 15.1 bootloader voor de edision erin moeten krijgen. De eerst bootloader ( BUC ) die ik stuurde was voor de powerksy 1900 en vermoedelijk niet aangepast voor edison , daarom krijg je download FAIL . De laatste files die ik je stuurde , daar zit een bootloader 15.1 in speciaal voor de Edision . En daarna kan je mijn soft erin krijgen . Ik zou toch opletten met andere soften niet zomaar alles klakkeloos aanpassen , de kans dat je uw ontvanger doodmaakt is groot . Ik heb et onlangs gehad door een oude soft in een ontvanger met boot 15.1 te blazen .. Het grote probleem is ook dat je nooit zeker weer voor welke boot een bepaalde soft gemaakt is . Ik doe de aanpassing ook met Auc_Hedit maar manueel en niet met de detect optie , die E1 krijg ik ook soms , eerst de code op de ontvanger ingegeven voor je detect doet kan soms helpen .. Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch
Gast Geplaatst: 30 juni 2004 Geplaatst: 30 juni 2004 Nu met deze bootversie werkt het idd wel, maar nu kan ik weer geen kanaallijst in de receiver proggen met ariter. Dan zegt hij ook download fail, is dit een bekende fout bij deze soft? Of doe ikzelf wat verkeerd, heb hier namelijk nog nooit problemen met gehad. En ja ik weet het sorry, het is ook altijd wel wat bij mij. Groeten Nico
kitt Geplaatst: 30 juni 2004 Geplaatst: 30 juni 2004 Dat klopt Ariter gaat niet meer met de boot 15.1 . Daarvoor gebruik je best ZodiacEdit 5.0.3 . http://web.tiscali.it/franco55/main/swfranco/softwareeng.html Ik heb eventueel ook een lijst met 4 satellieten . Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen