Gast Geplaatst: 3 juli 2004 Geplaatst: 3 juli 2004 Hallo, Ik heb vorige week (dus erg kort geleden) een programma opgenomen op mijn topfield 4000. Als ik deze opname terug wil kijken krijg ik na ongeveer 1 minuut een melding "astoncrypt 1.05 , no right to watch this program" Erg vreemd, ik heb geen Aston 1.05 maar een 1.07 Wie weet waar dit aan kan liggen ? Vriendelijke groet, Jan
Bigfoot Geplaatst: 3 juli 2004 Geplaatst: 3 juli 2004 Je hebt die opname gecodeerd opgenomen ( je keek een ander gecodeerd programma op dat moment) vermoed ik. Sindsdien zijn de keys veranderd, dat gebeurt elke maand. Die melding lijkt me een softwarefout van de 1.07 cam dat ze het nog over de 1.05 hebben. De dual decoding functie werkt iig niet in de Topfield.
Gast Geplaatst: 3 juli 2004 Geplaatst: 3 juli 2004 Nou lekker is dat dan.. Nee ik heb niks anders gekeken op dat moment.. Ik ben dus door de verkoper gewoon een oor aan genaaid, had dus beter de aston 1.05 kunnen kopen... Mmmm... tja, niks aan te doen dus. Bedankt voor je antwoord. Jan
Rayman Geplaatst: 3 juli 2004 Geplaatst: 3 juli 2004 Hoi, Welke software versie heeft je Aston 1.07? De meest recente versie is 2.02. Mocht je deze versie nog niet hebben, zul je zien dat dit veel oplost! In het forum is genoeg geschreven over hoe deze te updaten. Succes! Ray
Bigfoot Geplaatst: 3 juli 2004 Geplaatst: 3 juli 2004 Met een irdeto-1 of irdeto-2 kaart in een irdeto-cam heb je trouwens dit soort problemen niet, omdat die geen key-wissels hebben.
chefklef Geplaatst: 3 juli 2004 Geplaatst: 3 juli 2004 Ik heb hier precies het zelfde probleem met een TF5000 en een Aston 2.02. Opnames van een week geleden krijgen de bekende rode balk. Maar let op: Start het afspelen en laat de balk gewoon staan voor zo'n 10 minuten. Je zult zien dat op een gegeven moment je weer beeld krijgt. Dit komt omdat de keys van vorige maand (zit in het opgenomen programma) dan weer zijn teruggeschreven naar je kaartje. Nadat je weer beeld hebt kun je het programma weer van voor af aan starten. Als je daarna weer gewoon tv gaat kijken zullen automatisch de keys van deze maand weer worden ingeladen. Topfield 5000PVR, visiosat 60 cm, Matrix Reloaded, Aston 2.09
Gast Geplaatst: 3 juli 2004 Geplaatst: 3 juli 2004 Inderdaad, Ik heb hem even laten staan en afspelen ging naar 5 minuten ongeveer verder... Nu alleen nog even de astoncam updaten.. Dank jullie wel. Jan Bruil
Gast Geplaatst: 3 juli 2004 Geplaatst: 3 juli 2004 Om dit soort problemen te voorkomen, zou je gedurende de nacht de opgenomen en gecodeerde film kopiëren. Dat zou eventueel versneld kunnen, en ben je niet meer afhankelijk van de smartcard.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen