Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al een tijd niet meer de Humax forum bezocht omdat ik mijn handen vol had aan de TF5000. Na de aankoop van de Topfield is de Humax op slaapkamer beland met alleen aansluiting op de Astra.

Nu ben ik er weer eens gaan kijken en blijkt dat er veel is veranderd in de tussentijd. Belangrijkste is dat je met een emu file veel ontsleuteld krijgt zoals het Sky boeket in Italie.

Heeft die goeie ouwe Humax de Topfield op decodeer mogelijkheden dan toch weer ingehaald?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

op het vlak van decoderen alleszins, want de TF beschikt niet over een embedded cam waardoor de humax tal van mogelijkheden krijgt waaronder die emu en ander moois.

Blijft uiteraard de razend interessante ontwikkeling van de topfield 5500 die nu ook de conax cam embedded heeft. Dit opent perspectieven voor personen die daar eventueel een allcam en in een later stadium misschien wel een emu op kunnen laten draaien. Zo hoeven we in de toekomst misschien niet meer die vervelende extra cam te moeten kopen (met alle incompatibiliteitsproblemen van dien). De humax embedded-cam was immers ook alleen maar voor irdeto bedoeld...

Het valt me op dat in dit forum hierover nog geen boompje is opgezet... Bij deze misschien?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Je zou emu C code van de dreambox kunnen overnemen, porten en in de firmware erbij hacken...

Momenteel ben ik bezig aan een TF hacker TAP, daarmee kun je een topfield on-line "patchen" (ofwel, peek en poke). Kun je bijvoorbeeld stukjes RAM vervangen bijvoorbeeld om interne calls (descrambler) naar eigen routines om te leiden. Ik weet nog niet of de CPU genoeg power in huis heeft voor softwarematig descramblen.

Don't hold your breath, ik heb weinig tijd...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen