Ga naar inhoud


alt-dvb


Aanbevolen berichten

hallo,

 

ben al een paar dagen bezig met alt-dvb.

ben nu zover dat als ik het programma start ik heel even geluid krijg, maar geen beeld.

 

als ik dan naar een ander kanaal wil krijg ik de foutmelding "ïnvalid floating point operation".

 

kan vervolgens het programma alleen beeindigen met ctrl-alt-del.

 

 

wie weet wat ik verkeerd doe ?.

 

BVD

strongetje

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo,

 

Pentium 4 2,8 Ghz met 256 MB geheugen moet toch genoeg zijn.

 

ik heb dvbdream zonder problemen draaien.

en met progdvb heb ik het probleem dat beeld en geluid niet synschroon loopt.

 

heb verder op de achtergrond niks draaien.

 

mvg,

strongetje

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik een PCTVsat heb lopen die niet door altDVB ondersteunt wordt heb ik daarmee geen ervaring.

De foutmelding lijkt echter erg veel op een probleem in de software. Heb je al eens een andere (oudere) versie van altDVB geladen, of het pakket opnieuw gedownload?

 

De synchonisiteits problemen met progDVB heb ik ook, dit houdt bij mij direct verband met de signaalsterkte waarmee het signaal binnenkomt. Ik heb een dual LNB met twee kabels, een RG6 en een RG59 kabel. De RG59 geeft ongeveer 10% minder signaal aan de ontvanger, en daarbij komt blokken en het verschuiven van beeld en geluid veel vaker voor dan bij de andere kabel.

 

Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw PC is snel genoeg, maar zit misschien vol met spyware.

 

Draai verscheidene (gratis) anti-spywareprogramma's zoals Ad-aware, Spy sweeper, enz. (Te vinden met Google)

 

Zoals in andere rubriek aangegeven, Alt-DVB deinstalleren en dan opnieuw installeren helpt soms ook al eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Alt-DVB directory heb ik verplaatst onder "Mijn documenten" uit gemakzucht (uiteraard niet oportuun) om vlug met verkenner wijzigingen in aan te kunnen brengen.

Dit geeft geen probleem. Uiteraard U moet de directory Alt-DVB niet ergens 10 stappen diep in uw directorystructuur gaan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding van die floating point error komt vrijwel alleen als er een verkeerd (niet door altdvb ondersteunde) codec wordt gebruikt..

Heb je AltDVBsource laten registreren bij windows?

In de map van altdvb staat hiervoor een batch file.

Kijk daarna even welke directshow graphs worden gebruikt door altdvb. (op device klikken, directshow tab)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met Alt Dvb iets raars.

Staan linksboven bij Satellies Hotbird,Sirus en Thor en Astra.

Maar in mijn lijst iets rechtsonder hiervan staan er maar 3

te weten Thor,Sirus en Hotbird. Heb Astra al opnieuw ingescand maar hij komt niet te voorschijn. Tevens Bij de andere 3 zie ik alleen de gecodeerde kanalen staan en een paar free to air ook gescand maar blijft het zelfde.Heb ook alle categorieen geprobeerd.Weet Iemand een oplossing.

Voor de rest werkt het prima.

Momenteel alleen DVB-T stick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...