Michel de Man Geplaatst: 29 juli 2004 Geplaatst: 29 juli 2004 Ik heb misschien weer eens wat interessants, werd ook wel weer tijd want ik realiseerde mij dat het al weer enige tijd geleden is dat ik een bijdrage aan dit forum gegeven heb. Het is de meesten wel bekend dat je firmware van de Zehnder DX 5040 CV op je Hyundai HD-DCPVR-02 kunt draaien Nu is dit model van Zehnder gediscontinueerd. Maar, er is lijkt een opvolger te zijn, namelijk de DX 6042 V. Als je daar de firmware van download op de zehnder site, wat zie je dan tot je verbazing, dat in de gedownloade self-extractor file, de alom bekende firmware file: DX5040_3.90p_up.bin bijgesloten zit en niet een aparte bin file die de naam DX 6042 V in zich heeft. Blijkbaar is de firmware van de DX 5040 CV uitwisselbaar met de DX 6042 V, terwijl deze laatste toch een receiver is met 2 tuners. Nu is het dus wachten op een nieuwe firmware versie van de DX 6042 V en uitproberen op je Hyundai HD DCPVR 02 met de firmware van de DX 5040 CV. Een risico loop je volgens mij niet als het niet werkt omdat de loader software niet overschreven wordt en je dus altijd terug zou moeten kunnen gaan naar je oude firmware van de DX 5040 CV op je Hyundai HD DCPVR 02. Locatie: Coventry (UK) Receiver: Xoro HRS 8520, Diseqc switch Schotel op 28,2 graden Oost en 19,2 graden Oost (BVN)
Michel de Man Geplaatst: 2 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2004 Ik heb nog eens nader de files bekeken, maar het lijkt erop dat hetgeen dat ik eerder schreef, niet correct is. Er zit namelijk nog een .pgm file bijgesloten dat de bin file voor de DX 6042 V is. Blijkbaar bevat de gedonloade files voor zowel de oudere DX 5040 CV en de nieuwe DX 6042 V. Helaas, maar misschien toch in de gaten houden. Locatie: Coventry (UK) Receiver: Xoro HRS 8520, Diseqc switch Schotel op 28,2 graden Oost en 19,2 graden Oost (BVN)
Michel de Man Geplaatst: 6 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2004 Op de site: http://www.satellite-heaven.de/Receiver/zehnder.htm kun je zien dat de Zehnder afkomstig is van opentel en dus niet van DMT zoals de DX 5040 CV en ook de Hyundai HD DCPVR 02. Geen kans dus dat de firmware ooit zal werken. Locatie: Coventry (UK) Receiver: Xoro HRS 8520, Diseqc switch Schotel op 28,2 graden Oost en 19,2 graden Oost (BVN)
wammeswaggel Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 Bedankt voor de research, Michel! Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Gast Geplaatst: 28 augustus 2004 Geplaatst: 28 augustus 2004 Hallo Zusammen, Hallo Michel de Man, Hallo Wammeswaggel, leider nur in Duits, ich bitte um Nachsicht... hier ist ein Link zu im wesentlichen baugleichen Geräten zum ZEHNDER DX 5040 CV: http://forum.digitalfernsehen.de/forum/showthread.php?t=42203 Vielleicht kommen wir ja hiermit zu einer aktuellen und komfortabeleren Firmware? Vielleicht checkt Michel die Liste mal durch??? Jaja, es gibt nichts gutes, ausser man tut es (selbst)... haha, Wilhelm Busch Ansonsten läuft das Gerät mit der ZEHNDER DX 5040 CV Firmware ganz prima. Wäre also wirklich interessant zu wissen, ob es irgendwo dafür (bei einem der baugleichen Geräte) eine gepflegte Firmware gibt. Okay, Nederlanders, Mederlanders, alles Gute aus den Dutch Mountains DutchMountez
wammeswaggel Geplaatst: 28 augustus 2004 Geplaatst: 28 augustus 2004 Danke, DutchMountez! Sehr interessant. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen