Gast Geplaatst: 1 augustus 2004 Geplaatst: 1 augustus 2004 Ik heb een Strong 8000 gepatched naar V1.2 en ik heb m.b.v. de uitleg van Vreeswijk de printplaat aangepast voor motor gebruik. Ik heb een Stav H100. In de menu van de Strong staat als motor SAT HH1X0 en geen STAB 100 of i.d. De moter draait niet. Kan dit aan de kanalenlijstkeuze liggen? Of kan ik toch de diodes verkerd gesoldeerd hebben; er komt wel spanning in de LNB kabel (als ik in het menu external kies) Wie kan mij helpen?
Smurf Geplaatst: 1 augustus 2004 Geplaatst: 1 augustus 2004 er staat HH1x0 omdat dat voor HH100 en HH120 staat ofzoiets dus in principe zou het zo moeten werken? je moet wel in het antenne menu bv Astra op "on" zetten (aktief) en de communicatie op "diseqc 1.2") dan zou je moeten kunnen draaien..... Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
VREESWIJK Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 heb je wel de antenne geactiveerd astra 01 hispasat 02 hotbird 03 nzv Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Gast Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 Ik heb beide gedaan, dus de antenne staat voor hotbird op 3 en verderop in het menu op positie 03,Toch draait de motor niet.Is het belangrijk om te weten dat er alleen spanning komt als hij op internal staat,
Skysurfer Geplaatst: 3 augustus 2004 Geplaatst: 3 augustus 2004 Spanning zegt niet zoveel over de werking van de motor. De hardware aanpassing die uitgevoerd moet worden, is omdat de Strong standaard te weinig ampères levert. De motor heeft minimaal 350 mA nodig en daar zorgen de diodes voor. De spanning varieert tussen 14 en 18 volt, afhankelijk van de gekozen polarisatie: horizontaal of vertikaal, en dient om de lnb om te laten switchen tussen H en V. Probeer eerst eens om de motor handmatig met de schakelaars op de motor zelf te laten draaien. De ontvanger moet wel aanstaan. Als de motor dan nog niet draait dan heb je met de aanpassing een foutje gemaakt. Open maken en goed controleren. Draait de motor dan wel, dan heb je in het antennemenu iets niet goed staan. Controleer ook de f-connectors bij de motor goed. Niet per ongeluk omgewisseld? Skysurfer
Smurf Geplaatst: 3 augustus 2004 Geplaatst: 3 augustus 2004 en als je 'm handmatig laat draaien? heb je dat al geprobeerd? Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 3 augustus 2004 Geplaatst: 3 augustus 2004 Deze Stab motor H100 heeft geen schakelaar. Ik heb getest met een ander apparaat en dan draait de motor wel.In het menu moet je toch op de pijl naar rechts of links gaan staan en dan op ok drukken? In het menu zie je dan de motor draaien er loopt een streepje naar links of rechts maar de fysieke motor draait niet, De ringkant van de diode is toch de kathode negatief he ?
Gast Geplaatst: 3 augustus 2004 Geplaatst: 3 augustus 2004 Heb opnieuw naar de printplaat gekeken; en alles gecontroleerd. Op mijn diode staat T4148 , de benodigde diode is 1N4148. Volgens de electronica winkel is dit dezelfde diode. Is dat zo of kan dat het probleem zijn??
VREESWIJK Geplaatst: 3 augustus 2004 Geplaatst: 3 augustus 2004 voor dat je verder gaat,lees even je kanalenlijst uit je decoder en stuur deze even naar mij. aan de hand van de lijst kan ik zien of jou instelling goed staan Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Gast Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 Hallo dank voor zover ik stuur hierbij de kanalenlijst zoals deze in de strong zitten.DE unzipped file met de bin extentie lukt niet ik probeer de unzipped versie 667319-sattrackerlijstrotor.zip
Gast Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 De unzipped file heb ik naar jouw email gestuurd okee?
VREESWIJK Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 de motor staat niet goed ingesteld de motor staat op sm2uni active staat off moet on zijn switch staat off moet C zijn satpos staat off moet astra 01,hispasat 02,hotbird 03, zijn zet de instellingen goed en test het nog eens Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Gast Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 Hoi, deze instellingen in het menu van de strong hebben we al gedaan dus motor op HH1x0 en activated on en op c etc, Maar helaas dat helpt niet. De echte kanalenlijst kon ik niet als attachement bijvoegen in dit forum en heb ik naar jouw email ( vreeswijk ) gestuurd. Blijf als je wilt meedenken want het zou zo fijn zijn als de motor zou werken
Skysurfer Geplaatst: 8 augustus 2004 Geplaatst: 8 augustus 2004 Quote: firstly, apologies for using English - my Dutch is pretty bad.... I have satracker v1.3 EMU on a Strong 8000 - today I'm trying to set up a Stab HH100 motor - and can't find the menu item for motor control. I feel pretty stupid as I'm sure it used to be there somewhere... Can anyone help? Quote: OK: it helps if I set a satellite position - I now have the menu. BUT no motor movement. Reading the previos threads it seems I may need to make a hardware modification (my bad Dutch may be at fault here). Is this the case? Anyone have any ideas as to what this may be? Quote: OK - found some details on the hardware mod (thanks Smurf!) - 2 diodes and cut a track plus load Boot20.4_DiSEqC.bin. Done that but still no motor movement. Quote: Going back to a clean installation of sattracker v1.2 has solved the problem - motor now moves correctly. Haven't measured volts out again - but it works, so I'll leave it at that. Volgens mij had deze heer/mevrouw hetzelfde probleem. Proberen, zou ik zeggen. Skysurfer
VREESWIJK Geplaatst: 8 augustus 2004 Geplaatst: 8 augustus 2004 ik ga er even van uit dat alle instellingen goed zijn. de motor draait niet als de lijn op de printplaat niet goed is weggekrast.maak hem open en zorig dat de opening een of twee mm breed is. als een van de twee diode.s gedraaid zit werkt de motor ook niet de zwarte streep over dwars op de diode geeft de voor kant aan.deze zie je in de tekening als een horizontale lijn aan het einde van de diode Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen