Gast Geplaatst: 4 augustus 2004 Geplaatst: 4 augustus 2004 Kan iemand uit ervaring spreken wat voor geluid bovenstaande Topfields maken, resp. wat voor merk schijf gemonteerd is? Uit een ander forum-bericht las ik dat ze 'kant en klaar' ex fabriek geleverd kunnen worden voorzien van een 120gb resp. 160gb schijf. Heb met g**gl* gezocht maar kan geen winkels vinden die ze verkoopt (als gereed product, dus niet dat men zelf iets gaat monteren). Alleen een winkel in Groningen. Wat zou een hele stille, niet warm wordende 160gb schijf zijn? Tks grtn -
Gast Geplaatst: 4 augustus 2004 Geplaatst: 4 augustus 2004 gebruik de zoekfunctie op dit forum, er is zeer veel over geschreven over stille 160 Gb harde schijf in een topfield, oa 5400 rpm types zijn uitstekend, heb er zelf eentje, en voldoet prima.
Bigfoot Geplaatst: 4 augustus 2004 Geplaatst: 4 augustus 2004 Ik kan je alleen melden dat de standaard 80GB die ik in mijn vroegere TF5000 had zitten een stuk meer lawaai maakte dan de Samsung 160Gb die nu in de Dreambox zit. Maar veel Topfield dealers kopen de receivers in zonder harddisk zodat ze er een goedkoper model in kunnen zetten (prijzen van harddisks dalen ook snel, die willen ze niet met de boot sturen denk ik).
Gast Geplaatst: 4 augustus 2004 Geplaatst: 4 augustus 2004 Citaat: gebruik de zoekfunctie op dit forum, er is zeer veel over geschreven over stille 160 Gb harde schijf in een topfield, oa 5400 rpm types zijn uitstekend, heb er zelf eentje, en voldoet prima. Dat heb ik uiteraard eerst gedaan. Probeer maar eens, 160gb of 160 gb (met spatie), 120gb geluid, enfin van alles geprobeerd... jammer maar helaas. De 5400 rpm zijn haast niet meer te koop. In de FAQ worden vrijwel alleen schijven van 1 merk genoemd. Zoeven een website gevonden die van veel schijven de prestaties neerzet, ook idle noise. Daar kwamen de 'FAQ-schijven' niet echt goed uit de bus. Als zo'n apparaat 'herrie' maakt gaat het nogal storen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2004 Geplaatst: 4 augustus 2004 Citaat: Ik kan je alleen melden dat de standaard 80GB die ik in mijn vroegere TF5000 had zitten een stuk meer lawaai maakte dan de Samsung 160Gb die nu in de Dreambox zit. Maar veel Topfield dealers kopen de receivers in zonder harddisk zodat ze er een goedkoper model in kunnen zetten (prijzen van harddisks dalen ook snel, die willen ze niet met de boot sturen denk ik). In een computerblad stond de Samsung 160gb inderdaad als een van de stilste schijven. Hoor je die Samsung offe..?? grtn -
Gast Geplaatst: 5 augustus 2004 Geplaatst: 5 augustus 2004 " de 5400 toeren zijn haast niet meer te koop" Klopt, maar ff zoeken, en je vindt een adres ergens bij Rotterdam, kost nu E 89, SAMSUNG SV1604N, een 160 Gb, 5400 rpm. Adres geef ik je per PM. Ik heb nu 4 HD's in mijn topfield 4000 gehad, de originele van 40 Gb. redelijk. Al gauw vervangen voor een 80 Gb (WD) maar beviel niet, leek wel een dieselmotor, maar ik gaf de oorzaak dat het rubber jasje om de originele HD hieromheen niet paste. Later een 120 Gb (merk weet ik niet meer, wel een 7200 rpm) maar incl rubber jasje nog aardig veel geluid. Sinds een jaartje nu de SAMSUN 1604N, zonder rubber jasje, en ik ben hier uitermate tevreden over. Geen geluid, lekker stil, en blijft redelijk koel. Zelfs opnemen, en kijken naar een andere reeds opgenomen film hoor ik hem niet of amper. via zoekfunctie: http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...;fpart=1#655733 http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...;fpart=1#634457
Gast Geplaatst: 5 augustus 2004 Geplaatst: 5 augustus 2004 Citaat: " de 5400 toeren zijn haast niet meer te koop" Klopt, maar ff zoeken, en je vindt een adres ergens bij Rotterdam, kost nu E 89, SAMSUNG SV1604N, een 160 Gb, 5400 rpm. Adres geef ik je per PM. Ik heb nu 4 HD's in mijn topfield 4000 gehad, de originele van 40 Gb. redelijk. Al gauw vervangen voor een 80 Gb (WD) maar beviel niet, leek wel een dieselmotor, maar ik gaf de oorzaak dat het rubber jasje om de originele HD hieromheen niet paste. Later een 120 Gb (merk weet ik niet meer, wel een 7200 rpm) maar incl rubber jasje nog aardig veel geluid. Sinds een jaartje nu de SAMSUN 1604N, zonder rubber jasje, en ik ben hier uitermate tevreden over. Geen geluid, lekker stil, en blijft redelijk koel. Zelfs opnemen, en kijken naar een andere reeds opgenomen film hoor ik hem niet of amper. via zoekfunctie:http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...;fpart=1#655733http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...;fpart=1#634457 Thanks. Ik heb sinds gisteren ook op andere sites gekeken en de Samsungs komen vrijwel overal praktisch het beste eruit. Het scheelt overigens amper t.o.v. de Seagates Baracuda. In een van de testen // In respect to the Samsung SP1604N we were most definitely pleased with the performance, quality and sheer quietness of the drive. While idle we have to say that this drive is one of the quietest we have tested. Seagate, who are know for producing their extremely quiet hard drives, has some competition here as the SP1604N proved to be just as quiet as the 120GB Barracuda V. During peak operations however the SP1604N did not prove to be as silent as the Seagate but is definitely quieter than the Maxtor and WD drives we had. Performance wise the Samsung SP1604N is right on top there with the other leading brands. The Maxtor DiamondMax Plus 9 with its 8MB cache buffer seemed to pull ahead in all of the tests while the Seagate and Samsung drives didn't stay far behind. Our Western Digital drive however never really seemed to catch up to the other drives. De SP1604N: Capacity: 160GB Discs: 2 Spindle Speed: 7,200 RPM. Samsung's SilentSeek™ Technology & NoiseGuard™ Technology -- Alternate-prijs eur.95. grtn -
Gast Geplaatst: 5 augustus 2004 Geplaatst: 5 augustus 2004 Citaat: De SP1604N: Capacity: 160GB Discs: 2 Spindle Speed: 7,200 RPM. Ik denk dat je een verkeerde voor hebt..... een Samsun 1604N is echt 5400 RPM. En 160 Gb. Die bedoel ik, en is echt E 89. (een kennis van mij heeft hem eind vorige week opgehaald, ook voor die prijs) Kijk ook maar op die site die ik je per PM gaf. succes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen