Ga naar inhoud

dreambox via pc op internet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wie geeft mij het laatste duwtje??

Ik heb nu de instellingen als door de laatste aangegeven, de pc belt ook in als ik op de db contact probeer te krijgen maar dan weer unresolved blabla

ik heb nu de laatste hydra er op..

Geplaatst:
Citaat:
wie geeft mij het laatste duwtje??
Ik heb nu de instellingen als door de laatste aangegeven, de pc belt ook in als ik op de db contact probeer te krijgen maar dan weer unresolved blabla
ik heb nu de laatste hydra er op..

Unresolved hostname duidt op een verkeert DNS(nameserver) adres. Algemene stelregel:
Gebruik het IP-adres van de server in je netwerk, heb je geen server, dan het IP-adres van je modem/router, heb je geen modem/router (dus gebruik je internet verbinding delen) het IP adres van de PC waarop internet verbinding delen is opgezet en als ook dat niet werkt kun je proberen om het IP adres van de DNS van je provider te gebruiken.

Groet, Skippy2
Geplaatst:

Vandaag mt dit weer nog niet eerder bezig geweest..

Ik geloof wel dat ik er dicht bij ben maar het werkt nog steeds niet.

Op de db heb ik deze instellingen al geprobeerd, zonder resultaat, direct een unresolved host..

De db is wel een tijdej zoet met de IP van mijn provider als nameserver 81.70.XX.137 en de gateway als 127.0.0.1

als ik de gateway op het ip van mn pc instel krijg ik direct de unresolved boodschap.

Mijn pc belt wel in met de bovenstaande instellingen.

Moet ik het nu in de pc (delen) zoeken of de db??

Geplaatst:
Citaat:
Op de db heb ik deze instellingen al geprobeerd, zonder resultaat, direct een unresolved host..
De db is wel een tijdej zoet met de IP van mijn provider als nameserver 81.70.57.137 en de gateway als 127.0.0.1
als ik de gateway op het ip van mn pc instel krijg ik direct de unresolved boodschap.

Mijn pc belt wel in met de bovenstaande instellingen.
Moet ik het nu in de pc (delen) zoeken of de db??

127.0.0.1 is het zg 'local host' adres...de machine zelf. Als je dat als gateway gebruikt kom je dus op de machine zelf uit (dus nergens). Gateway moet het ip adres van de pc zijn van de netwerkkaart die aan het modem hangt. Kijk op de PC even met ipconfig /all dan krijg je alle relevante info.

groet, Skippy2
Geplaatst:

Her we go!

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\bernardus>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : carnifex

Primary Dns Suffix . . . . . . . :

Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown

IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes

WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Network Bridge:

Connection-specific DNS Suffix . :

Description . . . . . . . . . . . : MAC Bridge Miniport

Physical Address. . . . . . . . . : 92-18-A5-5A-CD-83

Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No

IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . :

PPP adapter ADSL van KPN Dial-Up:

Connection-specific DNS Suffix . :

Description . . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface

Physical Address. . . . . . . . . : 00-53-XX-00-00-00

Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No

IP Address. . . . . . . . . . . . : 81.70.XX.137

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255

Default Gateway . . . . . . . . . : 81.70.XX.137

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5

194.134.0.97

C:\Documents and Settings\bernardus>

het zijn erg veel decinale cijfertjes bijelkaar, moet alleen even weten welke waar hoort!?

Als je mij met deze gegevens zou willen vertellen wat ik moet instellen kan ik eindelijk de db met hydra eens proberen zoals die bedoeld is..

[color:"blue"] ik heb enkele cijfers veranderd in XX want anders heb je kans dat je ongewenst bezoek kan krijgen van kwaadwilligen(hackers bijv.) [/color]

Geplaatst:

Nou, hier ga je niet vrolijk van worden, want de instellingen die zouden moeten werken zijn al helemaal in het begin van dit topic aangegeven.

Wanneer er alleen maar 1 PC in het netwerkje zit (en die dreambox natuurlijk) en DHCP is uitgeschakeld wordt het:

IP adres 192.168.0.2

subnetmask 255.255.255.0

nameserver/DNS 192.168.0.1

gateway 192.168.0.1

Bij de modeminstelling zie ik een subnetmask instelling van 255.255.255.255 waar ik (en mijn boekje over TCP/IP) geen logica in zie. Dat kan komen omdat wij beiden van (ver) voor de usb modems zijn, maar die laatste groep mag volgens mij ook bij een PPP verbinding geen 255 zijn. Klaarblijkelijk doet je PC het echter wel, dus zal er wel een andere verklaring voor je probleem gevonden moeten worden. Ik heb de wanadoo en kpn adsl support pagina's er eens op nagekeken en vrijwel altijd geven ze als oplossing om de bestaande software eraf te halen (nadat je de nieuwste hebt gedownload) en opnieuw te installeren. Het blijft dus waarschijnlijk een probleem met het delen van de internetverbinding. Ook hiervoor is de beste oplossing: internetverbindingdelen software de-installeren en opnieuw installeren. Een handleiding daarvoor vind je bv hier NB dit is een PDF doc van 80 pagina's met veel plaatjes.

Omdat ook de dreambox configuratie met DHCP niet lukte, zou ik in eerste instantie eens proberen om dat internetvirbindingdelen opnieuw te installeren.

Groet, Skippy2

Geplaatst:

Ik heb mijn dreambox ook via een pc gekoppeld (ook aan internet). De dreambox en de netwerkkaart van de pc zitten in de 198.162.2.x serie, de draadloze netwerkkaart, de router en mijn laptop (draadloos) zitten in de 198.162.1.x serie. Nu wil ik via mijn laptop de dreambox benaderen. Ik heb op mijn pc geen internet delen of netwerkbrug. Wat moet ik instellen om via de laptop de dreambox te benaderen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen