Gast Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 Ik heb 2 twin lnb's en 2 disecq 1.0 switches (2 in, 1 uit). Alles goed aangesloten, van elke lnb één uitgang naar één disecq switch. Nu kan ik toch alleen maar de astra op tuner 1 en de hotbird op tuner 2 ontvangen. Hoe stel ik de Disecq in op de tuner? Ik kan kiezen uit 1,2,3 of 4 van 4 en dat op de astra en de hotbird én op tuner 1 en 2. Ik heb alles volgens mij al geprobeerd, wat is de juiste instelling?
Hoogste veldje Geplaatst: 9 augustus 2004 Geplaatst: 9 augustus 2004 Ik heb als volgt: (TF5000PVR) per satelliet (astra en hotbird blijkbaar) en per tuner (1 en 2) instellen: Verbindingstype: gescheiden LNB frequentie (bij mij 9750/10600 voor Alps twin LNB's) LNB spanning: aan Diseqc 1.1: uit Diseqc 1.0: 1 van 4 of 2 van 4, afhankelijk van de gekozen satelliet en hoe je de boel aangesloten hebt. Of het werkt zie je in hetzelfde scherm direct aan de signaalsterkte en kwaliteit. Probeer hier ook even 3 of 4 van 4. Succes!
Hoogste veldje Geplaatst: 9 augustus 2004 Geplaatst: 9 augustus 2004 Voor de zekerheid: je bedoelt toch wel dat er vanaf elke twin-LNB twee coaxen komen die elk naar één van de diseqc-switches gaan?
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Ik krijg het echt niet voor elkaar. Ik heb twee keer een disecqswitch met 2 ingangen en 1 uitgang. Wat houdt dat 1 van 4 dan in? Wat is 1 en waar zijn er dan 4 van?
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Citaat: Voor de zekerheid: je bedoelt toch wel dat er vanaf elke twin-LNB twee coaxen komen die elk naar één van de diseqc-switches gaan? Ja echt goed aangesloten op die manier.
Hoogste veldje Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Citaat: Ik krijg het echt niet voor elkaar. Ik heb twee keer een disecqswitch met 2 ingangen en 1 uitgang. Wat houdt dat 1 van 4 dan in? Wat is 1 en waar zijn er dan 4 van? De Topfield gaat denk ik standaard van een 4-way diseqc switch uit. 1 van 4 betekent de eerste ingang (LNB-aansluiting) van je switch. Weet je zeker dat de LNB-frequentie goed staat (in overeenstemming is met de LNB's die je gebruikt; de meest gebruikelijke instelling zou 9750/10600 zijn)?
Hoogste veldje Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Verder kun je nog de instellingen Mini A en Mini B proberen. Ik vond hetvolgende hierover in dit forum: "via een diseqc switch kun je de gewenste lnb selecteren. Een mini-diseqc switch kan tussen 2 koppen kiezen, kop A en kop B. Heb je bijvoorbeeld een dubbelkop op je schotel (hebben een ingebouwde minidiseqc) en je schotel staat op astra en hotbird dan kun je in je ontvanger met miniA en miniB de gewenste satelliet kiezen." Als dat ook niet werkt, zou ik eens even testen of er überhaupt wel signaal uit je LNB's komt (met je tuner en TV het dak op: wees voorzichtig!), of de uitrichting goed is, of er nergens een kortsluiting zit en of je Diseqcs wel in orde zijn. Maar ja, dat zul je inmiddels al wel gedaan hebben....
Hoogste veldje Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Je probleem blijft maar rondspoken in m'n hoofd.... Wellicht ten overvloede: je moet dus per tuner alletwee de satellieten en bijbehorende waarden instellen. Vervolgens kun je op één tuner alle kanalen inlezen (netwerkzoeken; dit moet je doen per satelliet). Vervolgens kun je al die kanalen van tuner 1 naar tuner 2 kopiëren, zodat je niet twee keer alles hoeft in te laten lezen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen