Ga naar inhoud

CAM voor Canal Digitaal+ standaard NL-pakket

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat doen we nu dramatisch allemaal.

Stel het is gecodeerd opgenomen.... nou en. We maken (de zelfde dag) een kopie ervan, en dat gaat op 6 voudige snelheid, probleem opgelost. Dit alles kost dus maximaal 20 minuten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

We doen niet dramatisch, ik doe niet dramatisch, niemand maakt het dramatisch !

Ikzelf heb er geen probleem mee, ik ken m'n trucjes.

Maar m'n buurman staat veel bij mij (teveel) op de stoep met vragen waarom hij geen beeld heeft. Ik kan dan gaan blaffen, maar dan lijk ik op een hond. Ik kan moeilijk gaan doen, maar dan lijk ik op C+.

...........Maar ik kan ook normaal reageren en proberen het "terugzet-probleem" via Irdeto2 op te lossen. Ook ik ontdek nu pas dat dit niet gaat werken omdat Irdeto2 ook met maandelijkse update's werkt met zelfs een eigen ID.

Het grappige is dat sommige onder jullie er ook geen bal van weten (Meestal diegene met de kortste teksten, en wie de "schoen past die...........aan"). Ben al een 2-tal weekjes bezig om te achterhalen hoe Irdeto2 in z'n algemeenheid precies werkt. Inmiddels heb ik van sommige wel goede tips gekregen en ga nu proberen m'n buurman al deze tips aan te leren zodat ook hij het een beetje snapt, maar vooral dat hij iets meer handelingen moet verrichten om z'n diverse programma's en/of opnames van afgelopen seizoen toch kan bekijken.

Ps Het zal dus Seca2 worden en een aparte tuner, m'n buurman kijkt bijna enkel de 3 Ned C+ kanalen blauw, rood, en geel

Geplaatst:

De o.p. wou alleen naar de standaardzenders kijken (net als ik) dus vandaar.

Nog een tip: Met twee (of drie) tuners kun je met een splitter de SECA2 kaart delen. Scheelt aanzienlijk in de abonnementskosten.

En nog een toevoeging op wat je mag doen tijdens een opname, je mag ook time-shiften op het opgenomen kanaal, dan blijft de opname ook gedecodeerd.

Misschien wel een goed onderwerp voor de FAQ. Moet nog even experimenteren wat er allemaal mag, want de enige manier om te weten of de opname gecodeerd is, is om de CAM eruit te halen bij het afspelen.

Geplaatst:

Hartelijk dank voor de vele adviezen die ik op "CAM voor Canal Digitaal+ standaard NL-pakket " en "Originele CanalDigitaal CA-Module in een 4000 PVR" heb gekregen.

Ik ga dan toch maar voor de originele CanalDigitaal CA-Module, vooral omdat - zoals Pinda al zei - de orginele CAM door Canal+ wordt ondersteunt en dat door de toekomstige update's van Canal+ en Topfield ik steeds een beeld zal blijven hebben. Bij de andere CAM's zal dat afwachten blijven.

Voor mij speelt stabiliteit en betrouwbaarheid de belangrijkste rol, ik wil gewoon TV kijken en me verder niet zitten ergeren over updates, freezes en dergelijke.

Groetjes,

Xtra

Geplaatst:

Citaat:
Bij de andere CAM's zal dat afwachten blijven.

Dat is niet waar, bij diverse mensen is het gewoon bewezen dat zowel de dual cam, als de 1.05 cam zeer stabiel, en goed werkt icm originele CANAL+ kaartjes. De CANAL+ CAM is echter veel duurder.

Geplaatst:

De "Originele" CAM is alleen maar "origineel" omdat Canal Dinges daar wel een commissie op zal opstrijken. Dat biedt geen enkele garantie voor de toekomst. Er staat heus niks in de garantie van dat je gratis een nieuwe krijgt of iets van dien aard.

De Aston is even goed (dwz, stabiel en betrouwbaar), maar stukken goedkoper (misschien iets met commissie te maken...). Wat betreft lange termijn ondersteuning, zit je met allebei even goed. Het huidige SECA2 systeem blijft nog heel lang, en als ze het veranderen (naar SECA3 ofzo) doet de 'originele' CAM ook niks meer en heb je die extra centen in de vuilnisbak gegooid. Kun je beter het geld opzij zetten voor later. En zo snel zal dat ook niet veranderen, want de "originele" tuners en al dat spul is ook allemaal SECA2.

Lees ook even de FAQ over opnemen van gecodeerde uitzendingen, is ook heel leerzaam. Dat probleem los je overigens alleen maar met 'educatief' kijken op.

Geplaatst:

Ik zit al een jaartje sat4all als gast te bekijken maar vanwege dit bericht heb ik me nu toch maar aangemeld. Ik heb zelf een Topfield 4000.

Citaat:

Ik ga dan toch maar voor de originele CanalDigitaal CA-Module, vooral omdat - zoals Pinda al zei - de orginele CAM door Canal+ wordt ondersteunt en dat door de toekomstige update's van Canal+ en Topfield ik steeds een beeld zal blijven hebben. Bij de andere CAM's zal dat afwachten blijven.

Voor mij speelt stabiliteit en betrouwbaarheid de belangrijkste rol, ik wil gewoon TV kijken en me verder niet zitten ergeren over updates, freezes en dergelijke.

M'n vader heeft onlangs een Topfield 5000 aangeschaft en daarbij werd een cam van Canal Digitaal geleverd. Maar dat gaf ook met de firmware van mei nog veel problemen.

Als hij een gecodeerd kanaal opnam en tegelijkertijd een gecodeerd kanaal bekeek was de opname later niet te bekijken. Ook het alvast bekijken van een opname die nog liep werkte niet. En ook een keer werd er alleen maar een programma opgenomen vanuit standby, maar later bij het weergeven alweer niets te zien.

Maar sinds deze cam is verwisseld met een Aston 1.05 zijn alle problemen verdwenen. Alle opnamen verlopen nu vlekkeloos.

Geplaatst:

Ik begrijp de problemen met de matrix cam niet helemaal.Met ucas 3.0 op de matrix reloaded cam en een canaldigitaal kaart nooit problemen gehad en er is ook niets illegaals aan.

Geplaatst:

bij mij ook geen problemen met een tp5000 en mr ucas 3.0 met originele c+ kaart en de 30 april software

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen