Gast Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 Diseqc probleem Ik heb een Manhattan 5900, met een diseqc motor. Na 4 week niet gebruikt wil ik hem op nieuw herinstalleren, maar als ik wil bij instelling van diseqc nul positie vaste stellingen blijft de motor heen en veer gaan dus krijg ik geen 100pc ontvangst, wat kan de probleem zijn?? Hulp atla
Gast Geplaatst: 14 augustus 2004 Geplaatst: 14 augustus 2004 Hoi, Als de motor rond zijn nul punt heen en weer draaid, 2-3 graden oost en 2-3 graden west, dan moet je even de spanning van de ontvanger afhalen en de coax kabel losnemen. Na ongeveer 24 uur, coax kabel aansluiten ontvanger aanzetten en via het menu van je ontvanger de motor een reset geven. (deze reset werkt niet als de motor heen en weer draaid, vandaar dat hij eerst spanningsvrij gemaakt moet worden) Zit dit niet op de ontvanger dan zal je aangewezen zijn op een satelliet handelaar die ook schotels plaatst, deze mensen hebben vaak een apparaat hiervoor. Na de reset zal hij op de Sirius gericht zijn, nu ga je de uiterste waarden (oost en west) bepalen van de motor, deze sla je op. Hierna zal de motor weer goed draaien. Ik heb dit zelf gehad met een Stab HH120 met een Samsung 9500. Succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen