Ga naar inhoud

[Pioneer] diseq schakeling

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een pio 110 voorzien van fw 3.6a van euromuis maar nu heb ik alleen maar ontvangst op de verticale zenders met een monoblock ik had eerst twee lnb s toen was hetoke heb een nieuw monoblock gehaalt en nu heb ik dit probleem wie weet wat er fout zit opnieuw fw erin? ikheb al van alles geprobeert handmatig invoeren van de prov. kanalen toevoegen niets helpt

groeten uit salland

Geplaatst:

beste solair ik denk dat jij de vraag niet begrijpt.

Ik heb een pio 110 die wel op 2 lnb,s met diseq beeld geeft maar op een monoblock krijg ik geen horizontaal beeld.aleen verticale kanalen zijn te zien

ik heb ook een 100nl die geeft wel beeld met die zelfde monoblock

met de 110 heb ik in menu ook geen signaal bij mijn anteneontvangst wie o wie heeft hier een antwoord op???

groetn uit salland

Geplaatst:

ik denk dat ik de vraag wel begrijp!

ik wil alleen zeggen dat euromeus een kanalen lijst speciaal gemaakt heeft voor de monoblok en een voor de diseq.

m.a.w. als je niet de goede kanalen lijst gebruikt werkt het ook niet naar behoren.

grtz. Solair

Geplaatst:

solair en de stoker ik heb alles geprobeerd maar wat ik er ook in zet ik ontvang geen horizontale kanalen normaal als je dan de deco kanalen laat zoeken moet het goed komen je hebt dan wel veel werk om de boel op rij te krijgenmaar ja het is hobby maar zelfs dan heb ik geen horizontale kanalen heb de fw al opnieuw erin gezet van euromuis heb ook de fw van spirit erin gezet maar geen horizontale kanalen graag advies waar ik wat mee kan

groeten uit salland.

Geplaatst:

Je fout heeft niks te maken met de firmware en of kanalen lijst.

Of je monoblock of je decoder is defect.

Hang een meter aan de antenne aansluiting van je decoder, kies een Horizontale en een Verticale zender, de meetwaarde moet dan 13 en 18 volt zijn.

Meet je die twee verschillende waarden, dan is je decoder goed.

Suc6

Grts, euromuis

Geplaatst:

Beste euromuis zoals ik al aangaf in dit forum als ik achter dit monoblock mijn andere ontvanger doe werkt deze wel op horizontaal en vert,(100nl}

dus als ik er de 110 aanzet werkt die niet dan ligt het niet aan mijn monoblock.

Als de deco stuk is hoe kan hij de diseq switc van twee lnb,s dan wel zien want dan schakelt hij perfect tussen astra en hotbird , weet jij mischien een oplossing of iets wat ik kan proberen ik heb de kanalen lijst van richard met mes geladen dat hielp niet het rare is dat ik in het menu ook geen antenne signaal heb bij de 110 zowel op a als b geen ontvangst als ik kanalen toevoeg krijg ik dus er een paar vert. kanalen bij en als ik dan op + druk wel signaal maar bij schotelinst. niks

groeten uit salland

ps ik hoop dat er iemand een oplossing voor heeft

Geplaatst:

Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt.

Er 3 dingen , 14 volt voor vert. 18 volt hor.

22kc. signaal (lnb lage of hoge band.) dit signaal wordt op de 14v of 18v. gezet.

En DiSeqc dit is een klein stukje date dat ook weer op de 14v. of 18v wordt gezet, Voor het schakelen lnb switch.

Zoals euromuis al zegt jouw probleem zit waarschjinlijk in je decoder (geen 18v. dus geen hor.)

Het beste kun je even meten rond ic1001 op pin 3 moet 17v staan voor vert. en 22v voor hor. op pin 1 komt dan 14v/18v er uit , waneer het op pin 3 al niet goed is zit het probleem in de voeding, er is dan een veiligheids weerstandje er uit gebrand.

suk6. Frank

.

Geplaatst:

beste digitaal fm zo ver gaat mijn kennis niet . Voor mij is het raar dat ik met dezelfde deco met een monoblock geen horizontale kanalen zie maar met een losse switch wel Die losse switch schakelt die anders in de deco?

Dus met twee lnb,s met een losse diteq switch gaat het goed maar met een monoblock niet

groeten uit salland

Geplaatst:

digitaal fm zoals jij dat aangeeft over die voltage op ic1001 die heb ik gemeten en hij komt overeen met jou gegevens dus dat is het niet. Waar kan het nog meer aan liggen????

groeten uit salland

Geplaatst:

@Euromuis @Knoert,

Wat Knoert is overkomen is een collega van mij ook overkomen. Hij heeft een pioneer 1530 waar hij een monoblock op heeft aangesloten.

Op mijn installatie werken alle Astra zenders op de hoge en lage frequenties. Dezelfde ontvanger op zijn monoblock kan met de laatste firmware (3.6D-NL) alleen zenders ontvangen die op een lage frequentie (zoals de Taquillas op Astra en ZDF op Hotbird) zitten van zowel Astra als Hotbird. Hij heeft dan ook geen signaal op Nederland, terwijl dit met een gewone LNB wel het geval is. Het is misschien een 22 khz omschakelprobleem die bij zijn type monoblock optreed en bij mijn Invacom niet,

Voorheen geen omschakelproblemen met zijn monoblock.

Hans Surfer

Geplaatst:

Ik wist dat er problemen ware met een monoblock en de open FW, maar wat????????????

Ik weet ook dat Deemonru daar een aanpassing voor heeft gemaakt, ik heb ook al eens aangeboden om dat in één van mijn firmwares te doen om te testen, maar tot nu toe is daar niemand op in gegaan.

De vraag is dan, werkt het dan wel, zelfs Deemonru geeft daar geen garantie op.

Wat is er dan met al die mensen die een monoblock gebruiken met een open FW waar het wel werkt?

Dan moet het dus een monoblock zijn van een ...??... merk?

Grts, euromuis.

Geplaatst:

Het is voor het eerst dat hij diseq problemen heeft omdat het de eerste open firmware is die hij in zijn ontvanger heeft staan. Hij werkt met een vhsat twin lnb die ook onder de naam digisat werd verkocht.

Knoert en mijn collega zouden geholpen zijn met een simpeler firmware waar geen motorbesturing inzit.

Het kan een kleine afwijking zijn van de 22 khz en een storingkje in de disequecodes waar de pioneer dan geen weg mee weet,

Vooralsnog zal ik hem een andere firmware aanraden,

Hans Surfer

Geplaatst:

Ik heb nog effe gekeken naar die aanpassing die Deemonru destijds heeft gemaakt, maar die is nu niet meer te downloaden omdat de oude site van Dynamit niet meer bestaat.

Volgens mij heeft de motorsturing niets te maken met het niet werken van de monoblock.

De vraag blijft, waarom zijn er dan niet meerdere mensen die daarover vragen gaan stellen.

Maar goed, er zijn hier op het board ook oudere firmwares te downloaden zonder motorsturing.

Succes

Grts, euromuis

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen