Ga naar inhoud

Nieuwe Pace Puma "gebruiker"

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik kijk nog niet zo lang rond op dit forum, en het is even een gezoek om bij het juiste te komen.

Ik heb voorlopig de volgende vragen:

Heb sinds gisteren een nieuwe Puma gehaald (zit nog in de doos) en zit er over te denken om er nog een aan te schaffen.

Is dit een verstandige keus?

Wij zitten nl. met 3 tv's met elk een losse video.

Willen graag onafhankelijk van elkaar tv kunnen kijken en opnemen.

Mijn vraag is eigenlijk, kun je vanaf een Single LNB, dus met 1 kabel, naar de Tuner en daar aansluiten op een satelliet verdeler, die verloopt naar 2x, en dan aansluiten op de ingang van de Puma?

Zo heb je 1 LNB nodig en 1 lange coax.

Heeft iemand ervaring met zo'n splitter?

Scheelt een hoop kabelrompslomp.

Ze zijn er van 1 naar 2 en van 1 naar 4, dus in principe zou je volgens Bartje ook 1 coax naar 2 Pace Puma kunnen sturen.

Iemand hier ervaring mee, in principe is het natuurlijk hetzelfde al dat je één LNB neemt met 2 of 4 aansluitingen?

Maar het is waarschijnlijk de bedoeling om met 2 schotels te gaan werken, ik heb er nog een van 80cm. met 1 single LNB (vandaar die vraag)

Tzt wil ik er een schotel bijkopen van zeg 120-130 cm. en deze draaibaar (zonder al te veel herrie)zien te maken, wind vast zodat hij ook bij wind, echt op dezelfde plek blijft staan.

Zo kan ik beter naar van álles zoeken lijkt mij.

Hoe kun je op video verschillende kanalen opnemen, achter elkaar uiteraard, kan dit wel?

Waar is het korte bijgeleverde coax kabeltje voor?

Ik neem aan dat Scart 1 de "hoofd" aansluiting is, in iedergeval voor tv 1

Kun je dan de antenne uit (coax) gewoon gebruiken naar Video - tv2?

Zo ja, kun je daar een splitter tussen zetten?

Jaren geleden heb ik een analoge ontvanger gehad (heb ik nog maar weet niet of die erbij aan te sluiten is) daar zat een meter of 20 coax aan.

Hoorde 75 Ohm aan, maar omdat ik ook met met 27 mc aan het klooien was, hadden wij rollen van 50 Ohm.

Volgens de handelaar kon je dat niet gebruiken voor analoge ontvangst.

Eigenwijs als ik was, gewoon gebruikt.

En ik moet zeggen dat ik een plaatje van een beeld had, ook nog gesplitst met een scart splitter, een speciaal kastje waar 4 aansluitingen op zitten naar een tv.

Nu weet ik niet of dat ook zou kunnen met digitaal, zou mooi zijn, heb nog een rol liggen van 50 Ohm. 100m. Iemand ervaring mee?

Vanzelf kom ik wel met meer "moeilijke" vragen.

Eerst ook maar eens ergens een schotel monteren.

Weet iemand een link waar je kan zien hoe precies je een LNB kunt afstellen, dus arm omhoog/omlaag?

Of zoveel mogelijk richten op het hart van de schotel?

Ik vraag maar als nieuweling allicht dat een ander er ook weer wat aan heeft.

Groeten,

Fred.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen