Gast Geplaatst: 21 augustus 2004 Geplaatst: 21 augustus 2004 Ik heb hier een TF5000CI om uit te proberen. Die is ingesteld om met DiSEqC 1.2 te werken en ik wil dit veranderen voor 4/1 switch-gebruik. Dit gaat wel, maar bij elke herstart zijn de oude instellingen daar terug. Ik heb dan een Factory reset gedaan, maar ook nu was na herstarten al het oude terug. Ik heb dan Vega 1.054 afgeladen, maar elke poging om de kanalen uit te lezen faalt. Ik heb het dan met Litzinger geprobeerd en de transfer wordt hier blijkbaar wel voltooid, maar dan komt er toch een foutmelding. Wijzigen COM1 instellingen helpt ook al niet. Ik ben wel wat ontvangers gewoon, maar dit is mijn eerste Topfield, misschien weet een ervaren gebruiker meteen wat ik fout doe en wil helpen... Dank Lapke
winwiz Geplaatst: 21 augustus 2004 Geplaatst: 21 augustus 2004 Ik denk dat je ook in de "val" bent gelopen van een settingslijst van internet. Settingslijsten die oorspronkelijk bedoeld zijn voor de 5000PVR geven rare problemen in de 5000ci. Kenmerkend is het niet vasthouden van veranderen. Er is al het nodige over geschreven dus ik raad je aan om de diverse onderwerpen maar eens te bekijken in het topfield forum. Er staat ook een oplossing beschreven hoe je er weer vanaf komt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Geplaatst: 21 augustus 2004 Geplaatst: 21 augustus 2004 De oplossing werkt maar gedeeltelijk. Oplossing 1 Alles zelf inscannen van de satelliet en dan zelf editen. Oplossing 2 De kanalenlijst die een paar topics terug te downloaden is, alleen is deze bij lange na niet compleet, zelf de overige satellieten inscannen. Fout van Topfield zelf, waarschijnlijk bij de volgende update opgelost. Succes
Gast Geplaatst: 21 augustus 2004 Geplaatst: 21 augustus 2004 Inderdaad, blijkt veroorzaakt door met PC-inladen van verkeerde settingslijst. Ik heb nu echter al een nieuw probleem: als ik met Vega 1.054 de kanalen wil afladen, krijg ik External error E-03, wat staat voor "Communication error with Uart". Het veranderen van de Uart-instellingen bij COM1 brengt geen oplossing. Met Windows-ME komt de communicatie Vega-STB helemaal niet op gang; er gebeurt gewoon niets. Ook het updaten van de firmware via PC mislukt met een communicatie-fout. Ik ben wel veel gewend, maar dat je niet terug naar fabrieksinstellingen kunt, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wat is dat toch met die huidige ontvangers. Lapke
Gast Geplaatst: 21 augustus 2004 Geplaatst: 21 augustus 2004 Ik ben (voorlopig?) uit de moeilijkheden. Ik ontving een correcte settinglijst met slechts enkele satellieten en even weinig kanalen, blijkbaar met de basisinstellingen. Intussen bleek dat op de PC van mijn vrouw de editor VEGA wel kon communiceren met de STB (ondanks ook XP en zelfde poortinstellingen). Tenslotte drong het tot mij door dat terug naar fabrieksinstellingen geen heropstarten vergde, maar gewoon doorgaan en nieuwe instellingen ingeven. PS. Zijn er nog met een Abit-moederbord (AI7) die moeilijkheden hebben om met een ontvanger serieel te communiceren? Je zou tegenwooordig een PC moeten hebben voor elke bezigheid... Dank voor de hulp. Lapke
Gast Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 Tot die tijd moeten we ons behelpen. Ik hoop dat er snel een update voor de 5000CI komt zodat deze lijsten hetzelfde zijn als de 3000. Verder een zeer fijn en snel apparaat, Ik heb ze al gezien voor 149 euro dat is toch geen geld meer.
Gast Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 149 euro is inderdaad niet veel. Topfield is nieuw voor mij en het eerste contact valt mee, maar ik wacht toch liever met mijn oordeel. Lapke
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen