Marcel62 Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 Een paar vragen van een beginnende TF5000 gebruiker; De EPG die ik bij de NL zenders (via knop “GUIDE”) zie klopt niet, programma’s van diverse stations staan door elkaar en veel programma’s zijn niet te vinden of hebben foute begin en/of eindtijden. De “Nu/Straks” via de “I” knop is leeg bij de NL. zenders. Hoe los ik dit op of geeft Canaldigitaal deze info op dit moment niet goed door? Van mijn vorige ontvanger (NOKIA MM9500) heb ik nog een nul-modem kabel, kan ik deze gebruiken voor het plaatsen van settings en firmware? Bij “Firmware Update” staat “(is OK)”, wil dit zeggen dat ik via de satelliet geen update kan ophalen maar dat de versie’s die op het net staan wel een verbetering zullen zijn? Zo ja, welke voordelen hebben deze dan? Is het schadelijk dat de TimeShift optie altijd aanstaat? Is er een Nederlandse gebruiksaanwijzing in de maak voor deze machine? Van de 4000 heb ik hem inmiddels en grote verschillen zijn er natuurlijk niet, maar toch… Hieronder staat status zoals ik hem uit de winkel heb gekocht; Ontvangerstatus Systeem ID / 406 Loader versie / L4.06 Device versie / v5.2.44 Firmware versie / TF-NPC 5.10.65 Laatste update / Feb 12 2004 Alvast bedankt voor de antwoorden, Groet, Marcel DM8000HD OpenPli v2.1 TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07 Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4
winwiz Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 Welkom op het board.... De meeste antwoorden op je vragen staan in de FAQ en in ieder geval in diverse threads op dit board. Welke 5000 heb je??? De 5000ci of de 5000pvr. Een behoorlijk verschil. Ik denk de 5000pvr gezien de System Id. Ik raad aan om eerst je firmware te updaten, want je hebt er nu een van feb 2004 inzitten. De nieuwere geven in ieder geval meer mogelijkheden en er zijn de nodige bugjes uitgehaald. Ook op de website van Topfield kun je de nodige informatie vinden en in ieder geval de programma's die je nodig hebt om te kunnen updaten. Over de nederlandse handleiding is ook een thread.... Kortom, veel leesplezier op het board!! In principe telt alles voor de 5500 óók voor de 5000. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Marcel62 Geplaatst: 22 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2004 Ik heb zojuist de firmware update met mijn nul-modem kabel geprobeerd. Dit ging niet goed, de foutmelding in de display van de TF was "E 06" Wat moet ik doen? Groet, Marcel DM8000HD OpenPli v2.1 TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07 Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4
Hoogste veldje Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 Voor een 5000 PVR moet je recentere firmware (Software of TF5000/5500PVR (May 19 2004)) van satelliet kunnen halen. Kijk even goed op de Topfield site voor de transpondergegevens. Updaten via satelliet is een eitje. Duurt wel eventjes (zo'n 10 minuten), maar erg veel gemak.
Marcel62 Geplaatst: 23 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2004 Helaas is er “Geen Update Informatie” als ik nieuwe firmware van de satelliet probeer te halen. Dit zou dus betekenen dat de 19 mei versie niet beschikbaar is? Of doe ik iets niet goed? Ik heb geprobeerd om deze update via Hotbird en Astra op beide tuners te “downloaden”. Verder kan ik het antwoord op mijn eerdere vraag over de nul-modem kabel nergens vinden in de FAQ’s. Ik plaats liever de updates en settings via de PC zodat ik daar wat meer invloed op heb en omdat ze via het net eerder beschikbaar zijn. Kan dit trouwens met de TF5000PVR (inderdaad) ook met de USB verbinding? Voor een USB verbinding tussen PC en TF zou ik een kabel moeten kopen en ik zou graag willen weten of een overzichtelijk programma als Topbox daar ook mee kan werken. Via de genoemde nul-modem kabel lukt het niet. Er volgt slechts een foutmelding die ik wellicht later hier zal plaatsen (de kabel is inmiddels weer verwijderd) Als het kan graag antwoorden op deze vragen die gemakkelijk te lezen zijn voor een beginner op dit gebied, ik heb helaas moeite met lezen. Alvast bedankt, Marcel DM8000HD OpenPli v2.1 TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07 Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4
winwiz Geplaatst: 23 augustus 2004 Geplaatst: 23 augustus 2004 Wat die code betekent weet ik zo niet, want ik heb hem nog nooit gezien..... Let er wel op dat je ook op de topfield de juiste handelingen doet... topfield uit, programma starten, juiste firmwarefile inladen, upload starten en topfield aan. Je kunt ook via usb updaten met het programma tfdn_usb. Installeer wel eerst de drivers. Alle programma's staan op de site van Topfield. Zo ver ik weet werkt topbox niet met de 5000 maar is het gemaakt voor de 4000. Er is trouwens een prima commercieel programma te koop. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Hoogste veldje Geplaatst: 23 augustus 2004 Geplaatst: 23 augustus 2004 Ten aanzoen van de OTA-update: heb je de gegevens wel goed ingevoerd? Als ie de melding "geen update-informatie" geeft, dan betekent dat dat ie niet op het juiste kanaal zit. Deze info had je waarschijnlijk al: - Satellite : Astra Symbol rate : 27500Msps FEC rate : 3/4 Downlink frequency : 12603MHz Polarisation : Horizontal PID nr. : 347 MAAAAAAR de Symbol rate van Astra staat hierin fout: het moet zijn 22000 KS/s. Ik heb via OTA een tijdje terug de firmware van mei 19, 2004 geladen. Ging prima. Als ik nu opnieuw probeer (zojuist nog gedaan) geeft ie de melding "no new software". Dat betekent dat ie wel op het goede kanaal zit, maar dat er geen nieuwere update via OTA beschikbaar is. De OTA-updates zijn meestal wat later dan via internet, omdat men eerst nog wat beta-testen doorloopt. M.b.v. een nullmodemkabel moet je ook firmware kunnen uploaden naar de topfield. Ik doe het zelf altijd via USB (wel eerst de betreffende drivers installeren). Tot slot: wat is "Topbox"?
Marcel62 Geplaatst: 23 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2004 Topbox staat hier; http://www.topfield.tv/tools.html Achteraf lees ik dat dit programma niet geschikt is voor de TF5000PVR. Bij de USB software (van www.topfield.co.kr) is een pdf met de genoemde freq. die kloppen ook in mijn ontvanger. Het is echter wel zo dat ik 00% heb bij Niveau/Kwaliteit als ik in het Firmware upgrade scherm ben. Als ik "Start" activeer komt na 5 sec het scherm met "Geen update informatie". Ik ontvang 73% + 99% Niveau/Kwaliteit op Astra en bij een Zoeken... actie krijg ik 465 TV en 210 radio zenders. Inmiddels heb ik met een usb kabel de firmware proberen te plaatsen, dit resulteerde ook in "E-06" in de display van de TF. Alle stappen die in de pdf staan heb ik keurig opgevolgd. Mmm, wat te doen... Groet, Marcel DM8000HD OpenPli v2.1 TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07 Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4
Hoogste veldje Geplaatst: 23 augustus 2004 Geplaatst: 23 augustus 2004 Tja, je zou zeggen dat er dan toch iets fout staat in je transpondergegevens als je geen signaal (niveau) en kwaliteit hebt in het firmware-update scherm. Heb je niet per ongeluk Astra 2 geselecteerd bij satelliet? Als je b.v. polarisatie of symbolrate verkeerd invult, houdt je wel signaal, maar valt je kwaliteit terug naar nul. Staan je LNB-instellingen voor beide tuners goed en krijg je daar wel signaal en kwaliteit op astra en hotbird? Lijkt mij niet van invloed, maar heb je je kanalenlijst gekopieerd van tuner 1 naar tuner 2, zodat alle ingelezen kanalen op beide tuners beschikbaar zijn?
Hoogste veldje Geplaatst: 23 augustus 2004 Geplaatst: 23 augustus 2004 Ten aanzien van de E-06 melding: weet je zeker dat je de juiste firmwarefile (voor de TF 5000/5500 PVR; NIET die voor de 5000 CI, ook NIET die voor de 5000 PVRt) hebt gedownload en dat die download goed verlopen is? De errorcode betekent: E-06 Error in system ID. Not compatible firmware with the receiver. Dit vond ik op http://www.satzentrale.de/topfield/tf5000faq3.shtml daar staat trouwens nog veel meer interessants, vooral ook voor beginners.
Marcel62 Geplaatst: 23 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2004 Inderdaad, de optie "Satelliet" stond niet goed, op dit moment is hij al een minuut of 8 bezig met het downloaden van de nieuwe firmware. In de display staat "ot96" lijkt me goed... Groet en dank, Marcel DM8000HD OpenPli v2.1 TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07 Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen