Gast Geplaatst: 25 augustus 2004 Geplaatst: 25 augustus 2004 Het is me opgevallen dat opnames niet gedecodeerd worden als ik tegelijkertijd een niet gecodeerde film afspeel. Kennelijk doet de smartcard dan niets. Is dit normaal gedrag van de TF (aston 1.05) en zoja waarom kan ie dat dan niet? Verder heb ik het al 2 keer meegemaakt dat ik niet het einde v/e opname heb, terwijl ik er toch vrij zeker van ben dat ik goed geprogrammeerd had. In beide gevallen was ik te gelijkertijd aan het kijken naar dezelfde opname (timeshifting). Kan dit het probleem zijn? Wat ie ook doet als de opname klaar is, het afspelen stoppen, hij zet er dan nog wel een marker neer. Maar ik vind het toch dom.
Hoogste veldje Geplaatst: 25 augustus 2004 Geplaatst: 25 augustus 2004 1. wellicht kijk je (onbewust) voordat je af gaat spelen toch net even een gescramblede zender. Bij de TF 5000 krijg je dan een groen/geel dollarteken te zien bij de opname. 2. de EPG's (zéker die van Canal Digitaal) zijn niet zo betrouwbaar wat betreft de aangegeven tijden. Er staan vaak fouten in. Ik kijk de tijden dan ook vaak na in de VPRO-gids (goede gids met leuke filmrecenties!). Wat ook nog wel eens gebeurt is dat er een programma uitloopt, waardoor het later begint dan oorspronkelijk (ook in de gids) aangegeven. 3. een mark als je het afspelen stopt is toch juist handig?
Gast Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 1 Wat maakt dat dan uit als ik vante voren een gescramblede zender bekijk. Ik neem een gecodeeerde film op en kijk een niet gecodeerde, dan verwacht ik dat hij de film gedecodeerd opneemt. 2 De fout opgenomen zenders heb ik handmatig geprogrammeerd en niet met epg. Ik was ook in de veronderstelling dat ik 2 uur film opgenomen had en er stond maar 1 3/4 uur op. Helaas kan ik met de TF achteraf niet meer controleren wat ik geprogrammeerd had, dan had ik het zeker geweten. 3 Natuurlijk is dat handig, alleen ik vind het dom dat de play functie gestopt wordt als de opname klaar is, maar is dit normaal gedrag?
Gast Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 1 - Nee, als je naar een andere zender kijkt heeft hij daarvoor nog stukjes van het descramble gedeelte nodig (bijvoorbeeld om te bepalen of de uitzending gescrambled is). 2 - Heb nog nooit meegemaakt dat de programmering niet klopt. 3 - Is wel normaal (4000 doet dit nog veel erger - hij zet de tuner helemaal uit als hij 'm zelf aan zette), maar niet prettig. Komt hopelijk nog een FW update voor (zelfs de 4000 is in juli nog opgewaardeerd met extra fixes en functies).
Gast Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 1 - dus als ik het goed begrijp zullen programma's altijd gecodeerd opgenomen worden (indien oorspronkelijk het was gecodeerd uiteraard) als ik tegelijkertijd de play functie gebruik onafhankelijk of deze gecodeerd is of niet? 2 - Vanaf nu ga ik mezelf erg goed controleren dat ik zeker weet dat ik goed programmeer, ik kan uiteraard een programmeer fout gemaakt hebben. Kijk jij ook weleens naar een film terwijl je opneemt, want dat was wel de situatie 3 - knip: (zelfs de 4000 is in juli nog opgewaardeerd met extra fixes en functies). Hoezo zelfs, vind ik niet meer dan normaal hoor, ik heb deze ~ 2 mnd geleden gekocht, ik mag toch hopen dat de leverancier hem niet nu al heeft afgeschreven.
winwiz Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 3. Kijk eens naar vele andere merken ontvangers...... dan zie je dat Topfield heel erg zijn best doet. Het is niet vanzelfsprekend. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 1 - Als je dezelfde film kijkt als die je opneemt (time-shift dus) dan blijft de opname gedescrambled doorgaan. Maar een keer zappen en terug, of een andere opname spelen, dan is het uit met de pret en slaat de scrambling toe. Ik doe vrijwel nooit anders dan gelijktijdig opnemen en een ander programma afspelen. Maar omdat ik nog lekker ouderwets met Irdeto1 en een Joker/FUN kijk heb ik geen enkel probleem met die opnames (laatste key update was in 1999 of zo...)
Gast Geplaatst: 27 augustus 2004 Geplaatst: 27 augustus 2004 OK bedankt voor de reacties, maar ik had verwacht dat je dan hooguit de zap tijd een gecodeerd signaal heeft. Adi
Gast Geplaatst: 27 augustus 2004 Geplaatst: 27 augustus 2004 Dat is ook zo. Ik moet nog steeds een keer experimenteren met de 4000 hoe 't nou exact zit (voor de 5000 gelden volgens mij dezelfde regels). Door de CAM eruit te halen is makkelijk na te gaan welke stukken wel en welke niet gecodeerd zijn. Maar tot nu toe heb ik gezien dat hij bij timeshiften (al dan niet tijdens opname) eerst descramblet voor hij het wegschrijft, als je de CAM er uit trekt (of zapt), heb je nog (sleutelvrij) beeld tot dat moment. Verwarrend wordt het als het afspelen bij dat moment aan komt (met CAM erin), dan wordt er weer een stukje versleuteld opgenomen...
Gast Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 knip: maar ik had verwacht dat je dan hooguit de zap tijd een gecodeerd signaal heeft. Adi Dat is ook zo. Milo Dus niet, gisteren heb ik het concert van Andre opgenomen en 1 keer per ongeluk naar ned 3 gezapt (ik wilde het geluid harder zetten). Controle v/d opname laat zien dat vanaf dat moment alles gecodeerd is opgenomen.
crazymans Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Citaat: Het is me opgevallen dat opnames niet gedecodeerd worden als ik tegelijkertijd een niet gecodeerde film afspeel. Dat heb ik ook vastgesteld. Het is gewoon een bug in de software! Ik de volgende versie zou "het camgedrag" verbeterd worden. Hopen dat dit dan ook opgelost wordt. Ik zou het voor de zekerheid aanmelden bij Topfield als ik jou was. Ik ben ook al een paar keer het einde van een opname kwijt geweest door gelijktijdig iets ander te kijken. Ik heb bij hun al aangemeld dat hij ook niet gedecodeerd wil opnemen als je voor het uitzetten op dezelfde tuner naar een andere zender op dezelfde transponder keek (bv. NED1 & NED3). Dit is ook onnodig maar gebeurt toch! ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
PeHa Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Citaat: Citaat: Het is me opgevallen dat opnames niet gedecodeerd worden als ik tegelijkertijd een niet gecodeerde film afspeel. Dat heb ik ook vastgesteld. Het is gewoon een bug in de software! Jammer, maar de hardware kan geen 2 kanalen tegelijk decoderen, dus is geen bug in de software VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
Gast Geplaatst: 29 september 2004 Geplaatst: 29 september 2004 knip: Jammer, maar de hardware kan geen 2 kanalen tegelijk decoderen, dus is geen bug in de software Dit is niet het probleem dat ik beschrijf, ik denk wel degelijk aan een bug. Als ik tussendoor 10 seconden op een andere zender overgeschakeld heb gehad, zie ik niet in waarom hij dan vervolgens heel de opname verder niet meer zou kunnen decoderen.
PeHa Geplaatst: 29 september 2004 Geplaatst: 29 september 2004 Hoi Adi, welke cams heb je in je TF 4000 zitten, ik las een aston 1.05 en daarnaast ? Bij mij samen met een MR geeft dit ook problemen. Alleen de Aston nog nooit problemen gehad. VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
Gast Geplaatst: 4 oktober 2004 Geplaatst: 4 oktober 2004 Ik heb een aston 1.05 erin zitten, het andere slot is leeg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen