Ga naar inhoud

decoderen van opnames stop spontaan TF4000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tijdens het decoderen v/e opname op max snelheid (7 keer?) TF 4000 (aston 1.05) is het voorgekomen dat ie waarschijnlijk even moeite had met decoderen. op dit moment is het copieren gestopt. Het vervelende is dat hij wel een file aanmaakt maar er staat dan niets in. Je moet dan de gehele opname opnieuw decoderen, is dit normaal gedrag?

Is het overigens verstandig om op max snelh te copieren of kan ik beter op een iets lagere snelheid copieren om dit soort problemen te voorkomen (verkleinen)?

Ik heb ook het gevoel dat de aston 1.05, genomen op advies van het forum hier, iets minder goed (snel) decodeerd dan de twin mod aston 1.07 (2.02) die ik hiervoor had.

Geplaatst:

Een en ander heeft gewoon te maken met de datastroom die de cam te verwerken krijgt.

Een veilige waarde is meestal rond de 4x, dat gaat bijna altijd goed.

Bij goede kwaliteits opnamen (4 - 5 Mbit/s) kun je juist op een lagere snelheid kopieren dat bij een slechte kwaliteits opname (1 - 2 Mbit/s)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Een en ander heeft gewoon te maken met de datastroom die de Bij goede kwaliteits opnamen (4 - 5 Mbit/s) kun je juist op een lagere snelheid kopieren dat bij een slechte kwaliteits opname (1 - 2 Mbit/s)

Waar hangt de kwaliteit v/d opname vanaf, wordt dit door de exploiteur (zender) bepaald of kun je dit ook zelf nog instellen.

Het was me namelijk al opgevallen dat sommige opgenomen programma's veel meer bitjes nodig heeft dan andere.

Geplaatst:

De uitzender bepaalt de bitrate (kwaliteit), daar kun je zelf in principe niks aan doen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen