DikkieDick Geplaatst: 27 augustus 2004 Geplaatst: 27 augustus 2004 Is het ook mogelijk om de firmware in de Xtreme uit te lezen en op te slaan op je PC? Dit om bv. eens wat te testen/vergelijken na aanpassing van sleuteltjes in de Digix-EMU-fw. Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
mamutskywalker Geplaatst: 29 augustus 2004 Geplaatst: 29 augustus 2004 je kunt toch de firmware altijd opnieuw erin laden daarvoor is het niet nodig om hem uit te lezen wel settinglijst kun je uitlezen voor testen met prog channel editor suc6 Dreambox 8000, wavefrontier T90
DikkieDick Geplaatst: 29 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2004 De bedoeling van uitlezen is om hem met aangepaste k*ys op te slaan en evt. hopen dat ie gedecomprimeerd eruit zou komen, zodat je kan editten in die file (zoals bij de Xtreme-fw). Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
GNcontrol Geplaatst: 30 augustus 2004 Geplaatst: 30 augustus 2004 Dick, Ik heb gelezen dat het mogelijk is om via een nulmodem de software van de ene Xtreme over te zetten naar een andere. Deze "Cloning-procedure" zorgt er dus voor dat de software serieel wordt uitgelezen. Mischien dat je hier iets verder mee kan; Citaat: Software van een xtreme naar een andere xtreme copieeren (clonen) Verbind de 2 Xtreme`s met elkaar door middel van een nulmodem kabel. Zet de host aan (xtreme met de goede software) en de slave uit (xtreme waar de software in moet) Druk 3 maal op zender up van de host (bovenste knopje op de ontvanger) druk daarna op de mute knop op de afstand bediening. Nu wordt de host, host (verschijnt in display (duurt ongeveer 7 sec voor het verschijnt)) druk daarna de slave aan en het over zenden begint de slave geeft een melding als hij klaar is. Let er wel op dat de host xtreme een xtreme is zonder problemen !!!!!De ucas software wordt niet over gezet. Groet, GNcontrol
DikkieDick Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2004 @GNControl, 'k Heb via Satd*dez een linkje gekregen naar SW-reader en die zal ik eens gaan proberen. Gisteravond liep dat niet lekker, maar met mijn 0-modem-kabel ging het sowieso niet helemaal goed, het ene stekkertje viel uit elkaar. De draadjes lijken nog wel vast te zitten. Alleen moet ik nu de Xtreme in hostmodus zetten volgens degene die het progje gefabriceerd had (op www.technik-forum.info, een duitstalig forum). Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen