Gast Geplaatst: 28 augustus 2004 Geplaatst: 28 augustus 2004 Ik ben bezig om een Universal Monoblock LNB (merk Digiality MB-21) te installeren op mijn schotel voor het ontvangen van ASTRA en HOTBIRD kanalen. Na installatie kan ik alleen ASTRA kanalen vinden en netwerk voor HOTBIRD kan niet gevonden worden. Ik heb het volgende geprobeerd: 1- Linker LNB (vanuit achterkant van de schotel gekeken) in het centrum geplaatst. In dit geval kan ik ASTRA netwerk wel krijgen maar HOTBIRD niet. Port 1 op ASTRA en port 2 op HOTBIRD (andersom ook geprobeerd) 2- Rechter LNB (vanuit achterkant van de schotel gekeken) in het centrum geplaatst. In dit geval kan ik HOTBIRD ontvangen maar niet ASTRA. Port 1 op ASTRA en port 2 op HOTBIRD (andersom ook geprobeerd) Volgens mij heeft het ook te maken met welke port je kiest voor welke sateliet maar ik kom er niet uit hoe. In de settings van Echostar heb ik gekozen voor 2 LNBs, DiSEqC 1..4. Alle info is van harte welkom want dat schiet niet op zo. Ik kan geen enkel info vinden op Echostar site hierover. Bedankt alvast, Carmen
Gast Geplaatst: 14 september 2004 Geplaatst: 14 september 2004 In principe plaats je van achter af gezien de linkerkop in het centrum en deze word dan voor hotbird gebruikt op poort 1.Astra zit dan rechts en deze moet dan op poort 2 geconfigureerd worden.Schotel richt je uit op hotbird op poort 1 dus.
Gast Geplaatst: 26 september 2004 Geplaatst: 26 september 2004 Bedankt voor je reaktie.. maar ik heb helaas de monoblock al terug gebracht en zo'n T-splitsing genomen voor twee LNBs met een Diseq switch ertussen maar die combinatie krijg ik ook niet voor elkaar! Volgens mij ligt het aan de positie van de schotel. Moet de schotel uberhaubt bijgesteld worden van zijn Astra positie? Waar moet ie op gericht zijn nu en welke port Hotbird? want bij deze oplossing heb je niet echt een centrum LNB, eentje is links en andere rechts. Als je tips hebt hoor ik ze graag..
Gast Geplaatst: 26 september 2004 Geplaatst: 26 september 2004 Van achter de schotel gezien de linker lnb voor hotbird en de rechter lnb voor astra.Eerst op hotbird uitrichten door in het menu voor hotbird te kiezen en dan met een satfinder of met de signaalmeter in de echostar zo een sterk mogelijk signaal proberen te krijgen.Daarna op astra door astra op de reciever in te stellen en hier zo een sterk mogelijk signaal zien te verkrijgen door de lnb in hoogte te verstellen als dat mogelijk is, ga in ieder geval niet meer aan de schotel zelf rommelen als deze al goed staat voor hotbird.Eventueel kun je eerst uitrichten door de diseqcswitch er nog niet tussen te plaatsen en deze er pas tussen zetten nadat je op beide satallieten uitgericht hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen