Ga naar inhoud

HUMAX 5400 met Pet123 settings vanuit 5°E ????

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi jongens,

Ik heb een Humax5400 met draaibare settingslijst van Pet123 erin met motor nulstand schoteluitrichtings op Thor 1°W .

Dat werkt prima,alle satelieten worden gevonden.

MIJN VRAAG:

Ik had graag vanuit 5°E (serius) als nulstand van motor willen vertrekken.

WAT moet of kan ik in de settings van Pet123 VERANDEREN om van deze positie te vertreken .

Alvast bedankt,

MAJOOR

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Geplaatst:
Citaat:
Ja, zet mbv Humbox de Sirus aan het begin van de lijst

@ melisa

Ik heb het geprobeerd,maar het werkt NIET.

De motor op 0°positie en schotel uitgericht op serius 5°E.
vermits ik ook een dreambox heb en uitgericht op die 5°E, had ik het ook graag met de Pet123 Settings gewild.

Heeft het te maken met de sat posities van de Pet123 settings???
Welk sat nummers moet aan de satelieten geven , voor die configuratie te krijgen???

MAJOOR

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Geplaatst:

Hallo MAJOOR,

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld. Ik begrijp dat je een dreambox en een humax hebt en ik vermoed dat je ze beiden dezelfde schotel wilt laten aansturen?

Dan moet je alleen zorgen dat de settings van beide ontvangers de zelfde satelliet op hetzelfde antennepositienummer zetten.

Hoe dat bij de Dreambox moet weet ik niet, maar in Humbox kan je in het antenne menu gaan staan en in de linkerkolom het antennepositienummer aanpassen. Je moet dan voor elke satellietnaam hetzelfde antennepositienummer instellen als is ingesteld in je Dreambox.

De Pet settings zijn niet ingesteld met Thor op 0 graden motorpositie maar gewoon de Sirius, want Pet woont in Nederland. Maar eigenlijk maakt het niets uit, want de ontvanger bepaalt niet op hoeveel graden je motor staat, maar je motor zelf. De ontvanger geeft alleen een code mee aan de motor voor elke satellietpositie. Voor de Pet settings is dat voor Sirius positie 5. Maar je moet zelf weten op hoeveel graden je je motor instelt voor de Sirius. In Spanje zal dat anders zijn dan in Noorwegen.

Ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen