Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok, na alle berichten van gisteravond even een wat uitgebreider verhaal.

Het begon een paar weken geleden met upgraden van de firmware in de Xtreme. Daar heb ik de Digix-EMU ingeplaatst met de KUP230_engineered in supervisor mode.

Gisteren een CAS2-interface + add-on gekocht.

Gedownloade software:

DRIVER621.* voor de drivers voor de CAS2.

CAS451.RAR, CAS460.RAR en CAS461.EXE voor CAS Studio.

En nog ergens een paar jed-filetjes voor de Xilinx (uit de file 425656_nxjap-079.rar (recentelijk hier geplaatst). Filetje excispldv206_9536_safe.jed bleek ik nodig te hebben.

Allereerst de drivers ge-installeerd en vervolgens de CAS-interface aangesloten. XP begon vrij vlot te mekkeren dat het apparaat niet goed zou functioneren. Nog een keer de USB-kabel losgehaald en aangesloten en nu werd ie wel goed herkend als CAS2-interface. Onder apparaatbeheer kon ik hem overigens niet terugvinden als CAS2-interface, maar dat maakte me even niet zo veel uit.

CAS451 geïnstalleerd en vervolgens de CAS460-patch eroverheen gedraaid. Met CAS461 heb ik niets gedaan.

De Xtreme opengeschroefd en de meegeleverde kabel aangesloten volgens de tekening op 'Aansluiten CAS2 op Xtreme' .

CAS Studio opgestart. Magix aangevinkt en daarna Xtreme. De Xtreme aangezet en vanuit standby op BVN. Connect en hij meldt braaf wat er allemaal in zit:

CAM Connected

Xilinx XC9536XL CPLD Version 3 detected

Searching for flash...

Manufacturer ID: 0x98

Device ID: 0x0043

Flash: TOSHIBA TC58FVT160AFT

Erase flash uitgevoerd. Open File en de MultiEmu036.bin gekozen. Vervolgens Write file. Tijdens deze actie bleef ie overigens booten.

Na de actie een Verify uitgevoerd en die gaf ook allemaal foutmeldingen. De flash uitlezen gaf ook een file die heel anders was dan de oorspronkelijke MultiEmu-file.

De Xtreme aangesloten op de tv. Geen beeld, niks noppes nada. En no-av op alle kanalen.

De Xtreme weer onder de arm genomen en de CAS2-interface er weer op aangesloten.

Xtreme aangezet op BVN. Weer Connect. Meldt zich braaf met bovenstaande gegevens. Vervolgens Xilinx aangeklikt en de file excispldv206_9536_safe.jed aangeklikt om te schrijven. Device werd eerst ge-erased en vervolgens geschreven. Dit ging zonder foutmeldingen. Xtreme uit en aan. Connect, erase de flash, wederom Xtreme uit en aan en vervolgens open file. De file MultiEmu036.bin gekozen. Deze weggeschreven. Nu geen boots tussendoor.

Xtreme afgekoppeld en weer aangesloten op de tv en schotel en jawel, weer beeld en CAS1-slot meldt dat er MultiEmu in zit.

Met mijn Mastera4 een funkaartje gebakken met ME_UPD en een nieuwe keyfile voor de Conax-keys. Deze in laten lezen in de Xtreme. In plaats van de 2 seconden die het volgens RichardF zou duren, duurde dit toch wel bijna een minuutje schat ik. Kaartje eruit. Geen beeld op Thor helaas.

Vervolgens nogmaals het kaartje gebakken maar nu via de add-on van de CAS2-interface. Gaat een keer of 10 sneller (via USB natuurlijk ipv. serieel). Wederom ingelezen in de Xtreme dmv. deze uit en aan te zetten. Nog steeds geen beeld op Thor (althans de Conax-kanalen).

S*y is werkend en het lijkt er op dat D- geen freezes meer geeft (geeft ie nl. wel met de Digix-emu), maar dit laatste heb ik nog niet grondig getest. Vanochtend niet lang genoeg naar National Geographic Channel gekeken.

Dat was dus mijn verhaal en na alle negatieve berichten (in ieder geval gelukkig voor mij) een positief verhaal.

Mvg, Dick

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen