Ga naar inhoud


SAB 710


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik kan een SAB 710 aanschaffen. Is dit een goede reciever?

Ik kan hier heel veel zenders mee ontvangen naar men zegt.

Kan iemand mij hier info over geven, bevibndingen en ervaringen.

Ik wil graag ook de eventuele minpunten weten.....

grt,

Carmies

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een aantal maanden een SAB 710CI gehad, en was daar redelijk tevreden over. Als je niet teveel eisen hebt, dan voldoet de sab wel, wil je echter alles kunnen zien wat er wordt uitgezonden, dan is het geen goede keus.

 

Pluspunten:

- goedkoop

- emu firmware beschikbaar

 

Minpunten:

- weinig geheugen (2000 kanalen maximaal, al zijn er versies die 4000 kanalen kunnen opslaan). 2000 lijkt veel, maar als je Astra en Hotbird hebt ingescand, zit je al gauw op iets van 1600 kanalen. Astra2 erbij wordt dan lastig.

- afstandsbediening reageert traag.

- geen kanalen editor voor PC beschikbaar

- als je het beeldformaat instelt op 16:9, dan wordt het breedbeeldsignaal ook gestuurd als de uitzending in 4:3 is. Gevolg: zwarte balken aan de zijkanten. Het is dus niet mogelijk om het apparaat zo in te stellen dat hij alleen een echt breedbeeld signaal uitstuurt als de uitzending zelf in breedbeeld is, en bij 4:3 uitzendingen een 4:3 signaal.

- epg geeft alleen now/next informatie

- bewaart epg informatie niet. Je kunt dus alleen epg informatie zien van zenders die op dezelfde transponder zitten als de zender waar je op dat moment op hebt afgestemd.

- niet mogelijk om een beperkte selectie van de kanalenlijst te maken, of om de lijst te sorteren. Iets wat ik bij de Hyundai wel heb gezien, daar kun je kiezen om in de kanalenlijst alleen de FTA kanalen te tonen, op alfabet te sorteren, en allemaal van die handige geintjes.

- loopt niet helemaal soepel met een xcam, als er keus is uit meerdere talen werkt alleen de laatste in de lijst.

 

Wat ik hier beschrijf is overigens gebaseerd op firmware van een maand of 2 oud. Misschien dat er ondertussen nieuwe firmware is waarin sommige dingen beter lopen...

 

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...