Ga naar inhoud

4000: Magic Module geeft geen krimp...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb onlangs een tuner van een vriend even getest en mijn magic module in de zijne gestopt (Samsung 9500). De tuner gaf geen beeld.

Nu ik zelf de MM (v 1.02) weer terug heb gestopt werkt het niet meer. Als ik naar Common Interface ga dan staat er wel Module "Dream Load", selecteer ik "OK" dan kan ik niet naar de settings. Volgens mij komt er dan nl. versie en software (Penta etc).

De EPG laat nog wel zien welke programma's er komen, maar geen beeld. Heb alle laatste files geprobeerd, maar daar ligt het niet aan.

Ik heb geen programmer om de MM opnieuw van software te voorzien. Hoe kan ik nu de diagnose stellen?

Heb trouwens ook al de firmware aangepast (was sept 2003, nu jun 2004). Ook geen resultaat.

Wie kan me helpen (woon in A'dam)

MM 1.02. PVR 4000

Geplaatst:

Als hij in Dream Load staat moet er nieuwe software in penta of tetra zeg maar.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:

je hebt een programmer nodig om die software erin te zetten.

Als je die niet hebt kun je een andere user om hulp vragen of er 1 aanschaffen.

Regelmatig staan ze te koop in het te koop forum hier.

Geplaatst:

Hoe is het dan mogelijk dat de software zomaar uit de MM is gegaan? Ik heb de MM alleen maar in de Samsung gestopt en toen er weer uitgehaald....

Geplaatst:

Het schijnt dat een paar keer achter elkaar de MM erin en eruit haalt, de boel gewist wordt, en de MM in dreamload terecht komt.

Geplaatst:

Dat laatste klopt. Als hij zonder kaartje 3 x uit en in een ontvanger wordt gestopt komt hij in de programmeerstand. Dit is dus geen bug maar een feature....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ach, je kunt er nog altijd een MR van maken, dan ben je die fijne dreamload helemaal kwijt en heb je ook geen kaartjes meer nodig.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen