Barabas Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 Citaat: [citaatKan iemand eens kijken of er alleen een trafo in het voedings blok van de 500 zit. Ze hebben het hier boven over een kleine voeding ter grootte van een sigarettenpakje. Moet dus wel een schakelende voeding zijn. Adapters/voedingen met een trafo zie je steeds minder, is te duur en ook wel een beetje "ouderwets" Is dit een aanname of heb je het kastje opengemaakt ??? Dat zeg ik... lezen!
Gast Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 Zoals gezegd, ik heb zelf geen DB500. Ik ga af op wat de eigenaren hierboven zelf schrijven. "De voeding van de Dreambox 500 is een externe voeding, deze is kleiner dan een pak sigaretten." Als dat idd zo is, DAN zit er zeker weten geen trafo in. In sommige schakelingen zit wel een kleine aanpassingstrafo, maar dat is niet het element wat heet wordt. Het probleem ontstaat doordat de stroom door de schakelende FET's te groot is, en er nauwelijks warmtemassa gebruikt wordt om deze te koelen. Ik heb heel wat voedingen in handen gehad, de meeste zijn niet eens open te maken omdat ze dicht gelijmd/gesmolten zijn.
wian Geplaatst: 19 september 2004 Auteur Geplaatst: 19 september 2004 Voeding zit inderdaad niet met schroefjes dicht. Heb er een beetje aan gewrikt, maar denk ook niet dat het een klemsysteem is. Waarschijnlijk gelijmd. De voeding is overigens kleiner dan een pakje sigaretten. Hij is zelfs kleiner dan een bankpas (1cm lager) en ong. 2-3 cm dik. hobby4all
Gast Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 Was ik al bang voor... Zo klein, dat kan ook bijna niet anders dan loeiheet worden. Is de voeding losneembaar, en zo ja, wat voor connector zit er aan?
wian Geplaatst: 19 september 2004 Auteur Geplaatst: 19 september 2004 Het is een standaard connector. De voeding is dus gemakkelijk te vervangen. Maar zoals eerder gezegd wordt ie wel warm, maar heb ik geen problemen. Ik gebruik de db500 ook niet met een rotor, dus het zal hier wel goed blijven gaan. Heb zowiezo 1 (2?) jaar garantie. hobby4all
Steffan Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 het is een schakelde voeding,en ik denk ook dat dit een probleem geeft met een draaibare opstelling. Ik zal eens proberen met een regelbare voeding die zwaarder is als die van de Dream 500 zelf.. Voer eendjes geen oorlog!!!!
Avalon Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 Hallo De voeding van de DM-500 is 400-mAh. Maar hinderlijk heet word hij niet. Als ik de een trafo van mijn halogeen-lampjes neem die word een keer zo warm.. Een motor van Moteck/ STRONG draaien hier goed op. De aanloopstroom naar de motor komt niet hoger uit dan 120-mAh & zwakt af naar +/- 90-mAh, Dan bijft er genoeg over voor de rest van de receiver.. Bij een stab weet ik het niet deze heb ik niet op het dak staan.. Mazlzlz Avalon
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen