Ga naar inhoud

Probleem connecteren BDM-interface? Satmarker?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een oude laptop met Win98 terug vanop zolder gehaald, daar de poort op normal ingesteld(in de bios), het display dooft vanaf ik het kabeltje aansluit...(vermoedelijk dus normaal)ik probeer te connecteren met bdp 1.15 en krijg

"Error BDM_FAULT_POWER in module: ReadBdm"

Nogmaals geprobeerd met Tranx16.exe ... hetzelfde verhaal,

ik heb maar één lpt-poort, heb in Win98 de ECP-driver uitgeschakeld voor LPT1 poort ...

nog enig idee voor alternatieven, help?

Bedankt reeds voor alle hulp die jullie me konden geven!!, ik wist bv ook helemaal niet dat het doven van display normaal is bij het aansluiten van een bdm-interface.. .

;-)

... hopelijk krijg ik het spul nog in orde?

Geplaatst:

Dat het display dooft is idd normaal!

Als je dan de software start dan krijg je "trans box" of zo iets in het display(normaal gezien)

Weet je echt zeker dat je band kabeltje goed zit?

Pen 1 zit naar achter(het dichtst tegen de achter plaat aan).

Je vind ook wel goede manuals(in het duits) over BDM op google.

Groetjes,

freetv

Hornet receiver aan Kathrein CAS90 op Moteck SG2100 te hangen

Geplaatst:

normaal zit de één juist geconnecteerd op het board van de receiver(het rode kabeltje van de flat zou moeten één zijn), ik neem vandaag een parallelle poort-tester mee van het werk en probeer daar morgenavond(woensdag) eens mee te kijken of ik signaal krijg over die draadjes, donderdag vertrek ik een weekje naar Egypte dus hoop ik het spul nog voor donderdag aan het werk te krijgen maar... ik vrees ervoor. Mag of moet ik de flat-cable nu connecteren op het board voor ik de receiver aanzet(stroom geef) of nadien(?), en indien voordien, dien ik de receiver dan nog eens "aan" te zetten hé, of zou ik nog een probleem op Win98 hebben? (ik heb de ecp-poort driver gedisabled in Win98, in de bios staat de parallele poort op "normal"-modus)

Bedankt voor de hulp, ;-)

Geplaatst:

hallo,

heb hetzelfde probleem met m'n BDM gehad.

bij mij was de oplossing een ander ic'tje en een andere weerstand.

weet niet meer waar ik die aanpassing gevonden heb, maar mischien weet iemand anders het.

ik heb er nu de SN74HC76N ic op zitten, en ik meen dat er voorheen hetzelfde ic op zat maar dan zonder de N op het eind.

dus kijk even naar het IC op je BDM

mvg,

strongetje

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen