Gast Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 ik heb al heel wat jaren een humax ,maar ik dacht ,de dreambox is toch ook wel leuk dus ik heb een dm 500s gekocht leuk ding om te zien en 12 volt wat nog eens interesant is voor mijn werk. nu werd mij verteld dat ik dream up-dm500 moest hebben en pli 500-2808 (en hij dacht dat 0909 er ook al was) maar als ik dream up opstarten verbinding maak wat op zich lukt (de balk word blauw) hij zegt connection established en dat op flash druk en pli500 2808 ingeef krijg ik de melding upload packet failed to send en nog wat van dit soort meldingen wat doe ik verkeerd of niet goed
Sergio Conceicao Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 gebruik je een nullmodemkabel
Gast Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 ja dezelfde kabel die ik gebruik vor mijn humax ik heb net een erase gedaan ,dat moest eerst(en als dat niet hoeft lees ik het wel) heb ik gelezen,toen het knopje flash ingedrukt en weer de melding zoals boven beschreven
Sergio Conceicao Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 zo moet het mischien andere image eens proberen
f650gsrider Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 De 3 aderige kabel die bij de Humax wel werkt voldoed niet voor de Dreambox! Ik weet niet of je de juiste kabel hebt, scheelt enorm veel Zelf heb ik dit opgelost door een aardverbinding te maken aan de buitenzijde van de stekkers. Greetz.............René
Gast Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 de image heb ik gedownload van een topic over de dm500 dat de 2808 gereed was,dus ik denk dat deze goed is. Over de kabel kan je gellijk hebben maar ik krijg gewoon verbinding en kan erassen dat werkt gewoon nog een andere oplossing dat ding is 3 uur oud
Ron Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 Het heeft waarschijnlijk niets met jouw kabel te maken. DreamUP500 met lan is zo instabiel als de pest. Ook alleen serieel werkt daarmee niet goed. Er schijnt ook een versie te zijn met alleen seriele communicatie, maar die heb ik helaas niet. Ik plug de dm500 gewoon los en start de PC opnieuw op. Daarna wil het meestal wel. Ik neem aan dat de blauwe balk wel oploopt als je na "connect" de dm500 aanschakelt? Tox.
Gast Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 Beste tox ik heb de 500 losgekoppeld van mijn computer computer helemaal uitgezet , aangezet, dream up weer opgestart, weer verbinding gemaakt blauwe balk loopt tot hij vol is en als hij vol is gebeurd er voor de rest niks,balk blijft blauw decoder springt niet aan ook naar 5 minuten wachten blijft de balk blauw erase hoeft niet heb ik al gedaan en weer dezelfde melding wat nu?????
Gast Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 Dit probleem heb ik opgelost,ik heb use network uitgevinkt, en ik mcafee helemaal disable,toen liep de image er zonder problemen in. Toch wel vreemd, omdat toen use network aangevikt stond ,ik gewoon contact kon maken, en mcafee heeft gevraagd of er een verbinding gemaakt kon/mag worden en ik daarvoor toesteming heb gegeven. Maar goed 1 probleem opgelost nu het volgende Voor nu bedankt vast
satXmen Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 Toevallig had ik ook zo'n upload probleem. Ik had ergens een image gedownload, uitgepakt en hernoemd naar root.cramfs Maar bij de Dreamup moet je een img of bin bestand uploaden. Dus ik dat ding weer hermoemd naar image.img omdat ik de orginele naam niet meer wist. Toen kreeg ik die upload fouten ook. Vervolgens heb ik opgezocht wat de echte bestandsnaam was en vervolgens weer hernoemd en toen lukte het wel. Het zou kunnen dat het hier helemaal niks mee te maken heeft. Toeval, geluk? Who knows... Maar voor mij werkte het kennelijk wel. Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.
Gast Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 Het koppelen aan mijn adsl router was A piece of cake, mede door het op dit board beschreven aanwijzingen. draait prima ,lachen met zo`n ding en ..... prima vervanging voor ticket Tot nu toe het enigste wat er nog niet``goed`` is aan deze decoder: bij een transponderscan op thor ging hij niet verder dan 1 transponder en stond de decoder vast Ik heb in de decoder aangegeven dat hij op 16/9 moest gaan weergeven maar mijn tv spring gewoon steeds naar 4/3 formaat,terwijl mijn humax dit probleem niet heeft De eerste keer dat ik naar taq ging(lange tijd geleden) gewoon beeld daarna even ergens anders gaan kijken weer terug naar taq en geen beeld,ik dacht ach sleuteltje`s kan toch dus weer even de boel gedownload geen beeld en na een minuut of 5 tadaaa weer zweedse vechtfilms. Maar ik geloof ook dat er geen enkele decoder perfect is
Ron Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 Nieuw probleem? Nieuwe vraag? -> nieuw topic.
Aanbevolen berichten