Ga naar inhoud

smbpasswd generator (icm adduser/addgroup)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje,

momenteel gebruik ik de hydra firmware en het viel mij op dat er enkele tools geript waren. de tools zoals adduser en addgroup gebruikte ik normaal met de rudream images (waar ook de hydra op gebasseerd is.) Ik heb ze nu uit het rudream image over gekopieerd.

momenteel heb ik dus de dreambox als centraal multimedia systeem ingerecht (mp3, foto's overige video) divere sync jonbs (o.a. backups en sync's van foto en mp3 mappen).

graag zou ik de dreambox ook willen bereiken met mijn ipaq. Met samba loop ik tegen het probleem aan dat WinXp een versleuteld password wil zien, dit is in winxp te omzeilen dmv een registry change.

mooiste is natuurlijk als gewoon het commando smbpasswd aanwezig zou zijn op de dreambox!

is deze los te installeren of is er toevallig ook een windows smbpasswd generator?

een alternatief is natuurlijk een andere linux bak installeren en daar het bestand te laten generen.

Geplaatst:

Met samba loop ik tegen het probleem aan dat WinXp een versleuteld password wil zien, dit is in winxp te omzeilen dmv een registry change

kan je dat eens nader toelichten. ben ik toch wel zeer benieuwd naar ...

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Hoi,

Ik denk dat hij deze bedoelt:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation\parameters

En dan zoeken bij enableplaintextpassword deze staat volgens mij standaard op 0.

Hierdoor kreeg ik het niet voor elkaar om op een windows XP station in de explorer \\ipdreambox\harddisk te gebruiken (na installatie samba uiteraard)

Groetjes TukkerTom

/---------------------------------------------------------------------------------------------------------\

|DB 7000, DB 500, Skystar II to Xbox 360 MCE Extender (HD Compliant), Triax 88 CM |

Geplaatst:

die reg line klopt ja, je dient deze op 1 te zetten. waardoor je een verbinding kan opzetten.

de verbinding kan dan nog afhangen van rechten die je zet op je shares, passwords etc.

shares zijn het beste aan te maken met "net use x: \\dreambox\ /user:root {password}.

doe eerst net use * /del alvorens je een nieuwe verbinding gaat opzetten.

oja, als je de regedit doet dien je te rebooten anders heeft het geen effect!.

probleem dus is dat sommige machines (ipaq bv) deze regedit niet kunnen doorvoeren (of misschien wel?)

ook als je encrypted passwords aanzet in je smb.conf heeft heeft het geen resultaat omdat je geen smbpasswd file kan genereren waar de encrypted passwords instaan.

mijn vraag ook aan hydra is om de additionele commando's niet te rippen uit het basis image...

Geplaatst:
Citaat:

ook als je encrypted passwords aanzet in je smb.conf heeft heeft het geen resultaat omdat je geen smbpasswd file kan genereren waar de encrypted passwords instaan.

Probeer anders eens de laatste oplossing
"files aan te maken op een andere computer"
en daarna de file met ftp over te zetten naar de dreambox

mischien even de vraag waar ze precies moeten staan
/etc/samba/ is wat meer werk ...

Egon
Geplaatst:

Screenshot van samba werking met regedit workaround

btw, de totale en vrije ruimte worden niet juist weergegeven. Er zit n.l. een disk van 160gb in.

edit:

Merde,

Wanneer krijg je deze melding?

post-7615-1318258036,9776_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen