Gast Geplaatst: 29 september 2004 Geplaatst: 29 september 2004 Hallo allemaal, Ik overweeg om UPC op te zeggen en in plaats daarvan de Pace Puma aan te schaffen. Waarom de Pace? Voornaamste reden is dat je er 2 tv's op kunt aansluiten, mijn 2e tv op de slaapkamer hangt in een plafondbeugel en ik kan daar geen decoder kwijt. Voordeel lijkt me ook dat we dan zowel beneden als boven naar C+ abonnement kunnen kijken omdat de decoder op 1 kaart werkt. Wat zijn de ervaringen met deze decoder? Gaat het zappen lekker snel, is er kwaliteitsverlies als je doorlust met de bekabeling die er nu ligt voor de kabeltv? Kortom; is het de dure investering waard? Alvast bedankt voor de reactie Vriendelijke groeten Gonny
Gast Thijzel Geplaatst: 30 september 2004 Geplaatst: 30 september 2004 Een van de voornaamste redenen om te kiezen voor de Pace was voor mij ook dat het een twin tuner is waarbij je onafhankelijk van elkaar naar zenders kan kijken. Daarnaast is het ook qua kaart gebruik vriendelijk met een kaart twee televisies kijken. Ik heb boven een tweede televisie staan verbonden via coax van kwaliteit verlies merk ik niets. Je moet er wel rekening mee houden dat de tweede afstands bediening optioneel is en +/- 35,- kost daarnaast heb je een zender en ontvanger nodig om het infrarood signaal van de afstandsbediening retour te kunnen zenden een zender ontvanger kost zo rond de 50,-. Het zappen op de afstandsbediening beneden gaat lekker vlot, erg handig is ook de list functie waarmee je een overzicht krijgt van de kanalen en tijdens het zappen door de lijst een klein venstertje hebt waar je kan zien wat er op dat moment op dat kanaal uitgezonden wordt. Het is aan te raden om de televisie en radio lijst te vullen met je favoriete zenders zodat je geen erg lange lijst krijgt met zenders waar je waarschijnlijk nooit naar zult kijken. De tweede afstands bediening is wat beperkt qua gebruik. Je kan er kanaalnummers mee intoetsen, zappen met pijltjes toetsen en wisselen tussen televisie en radio en de tuner uit schakelen. Er zijn wat kleine onvolkomenheden. Zo blijft de kanaal info (OSD) op TV2 die in de laatste update zit af en toe hangen tijdens het zappen en geeft kanaal info weer van het kanaal er naast waar je net over heen bent gezapt en is de tweede afstandsbediening voor TV2 is wat beperkt de list knop functie zou al erg welkom zijn. De aanschaf is even een investering. Ik betaal hier voor de kabel 10,50 per maand. Ik heb nu een abonnement van 16,50 waarmee ik bijna alle zenders kan ontvangen die ook op de kabel zitten met daarnaast een berg aan vrij te ontvangen zenders (FTA). Alleen op Astra zit ik met de pakket zenders en de FTA zenders op ongeveer 170 televisie zenders waarbij ik alleen de interessant zenders in de favorieten lijst heb gezet. Je moet er wel rekening mee houden dat bijvoorbeeld VTM Ketnet (België) niet via de schotel uitzenden dat zelfde geldt tevens ook voor de regionale zenders. Voor een overzicht van wat er op de Astra 1 zit zou je hier kunnen kijken. Wil je redelijk overeen komen met de zenders op de kabel dan zou je genoeg kunnen hebben aan een schotel gericht op Astra-1 (19.2 oost) Ik ben geen schotel aanschaf expert maar volgens mij kun je alleen voor Astra-1 volstaan met een schotel, een lnb met twee uitgangen (twin lnb), twee keer afstand coax van lnb naar receiver binnen, f-connectoren, extra afstandbediening, IR AB zender – ontvanger en een Pace. De hoogste kosten zijn die van de Pace. Schotels, LNB e.d zijn de kosten niet. Misschien kan een technische expert hier dat wat meer voor je uitwerken en anders vast de satellietboer. Ik zie op het Internet complete Astra Pace Puma setjes voor zo rond de 600,- Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil de Pace kan softwarematig op dit moment wel maximaal twee satellieten aansturen. Je zou er bijvoorbeeld Astra-2 of Hotbird er naast kunnen zetten met wat extra materiaal: diseqc verdelers, coax, f-connectoren en extra twin lnb je praat dan over tientjes werk. Er zit een update aan te komen volgens Pace dit najaar waarmee men vier satellieten kan ontvangen.
Gast Geplaatst: 30 september 2004 Geplaatst: 30 september 2004 Ik heb om precies dezelfde redenen de pace puma aangeschaft. De receiver werkt naar behoren. Soms blijft het beeld wel eens hangen, maar dat is zelden. Wat wel een vervelende misser is, dat is de timer van de pace puma. Als je de aan en uit tijd programmeert dan gaat hij wel aan, maar niet uit. Dat betekent dat je je dvd recorder ook moet programmeren voor opname. Even lastig, maar als je dit weet dan is het niet zo erg meer. Het schijnt een software fout te zijn. Dus per saldo wel tevreden. Dick van Putten
clemens2 Geplaatst: 1 oktober 2004 Geplaatst: 1 oktober 2004 ik ook ik bezit deze ontvanger en op een paar dingen na doet hij het gewoon goed.er zitten soms wat foutjes in zoals laatst toen ik nieuwe software wou downloaden er zou geen nieuwe software aanwezig zijn na deze melding werkte een aantal dagen ned1 tot 3 niet goed toen maar weer gekeken naar nieuwe software en niet gevonde maar hierna waren de problemen met de ned. zenders wel over raar maar waar sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen