Ga naar inhoud

Vragen bij aanschaf dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte dreamboxgebruikers,

Ik zit al een tijdje te denken om over te gaan van de kabel naar een schotel.

In eerste instantie zat ik te denken aan een topfield PVR4000 en een kastje om video-bestanden, foto's en MP3 van mijn pc via mijn netwerk op de televisie/versterker af te spelen. (bijv. met de MediaMVP van Hauppauge).

Maar ik zit al een tijdje op internet de verschillende forums en site's tebekijken en zit nu te twijfelen of ik niet beter een dreambox 7000 en een extra losse ontvanger (wil wel graag twee kanalen tegelijk kunnen ontvangen)aan kan schaffen. Komt ook bij dat ik graag met de pc experimenteer, en dit een interesante hobby lijkt.

Bij deze combinatie hoeft de pc niet aan te staan om de bestanden te bekijken (bij de mediaMVP moet dat wel) en heb gelijk een backup van mijn bestanden.

Ik heb hierbij een aantel vragen die ik niet heb kunnen vinden :

- Bij het afspelen van MP3 kan dan de tv uit en de MP3 afspelen m.b.v. het lcd schermpje? Kun je de Mp3's in verschillende subdirectories (met albumnaam) doen en dit makkelijk selecteren?

-Bij het bekijken van foto's gaat dit dan met een slideshow of moet je met de AB de volgende kiezen? Gaat dit ongeveer hetzelfde dan wanneer je de foto's om een dvd zet (menu's), en is de beeldkwaliteit hetzelfde?

Deze functie's zijn voor mij belangrijk om een beslissing te maken.

Is er iemand die de dreambox ook voor deze toepassingen gebruikt, en wat zij de ervaringen hiermee?

Ik ben zeer benieuwd naar de antwoorden.

Henk

P.S. welke extra losse tuner zou er het beste bij kunnen nemen. Is om andere zenders te kunnen zien tijdens bv opnemen met dreambox en om zeker te zijn van de Nederlandse zenders (als ik iets fout doe met Dreambox).Moet wel een RF-Modulator op zitten voor aansluiten tv slaapkamer.

Geplaatst:
Citaat:
Geachte dreamboxgebruikers,
Ik heb hierbij een aantel vragen die ik niet heb kunnen vinden :
- Bij het afspelen van MP3 kan dan de tv uit en de MP3 afspelen m.b.v. het lcd schermpje? Kun je de Mp3's in verschillende subdirectories (met albumnaam) doen en dit makkelijk selecteren?
-Bij het bekijken van foto's gaat dit dan met een slideshow of moet je met de AB de volgende kiezen? Gaat dit ongeveer hetzelfde dan wanneer je de foto's om een dvd zet (menu's), en is de beeldkwaliteit hetzelfde?

- Ja je kunt via het schermpje de mp3 of een afspeel lijst (m3u) selecteren. de tv is niet noodzakelijk.
- Het gaat dmv een slideshow. Je hoeft alleen maar het begin punt te kiezen.

Je hoeft alleen maar de foto's te ftp-en naar de dreambox. NFS is ook een optie, dan kun je ze gewoon op de disk van de pc laten staan. De beeld kwaliteit gaat hierbij niet achteruit!

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

Beide functies werken zonder problemen.

Alhoewel je je mp3tjes wel goed moet organsiseren, denk aan naam en titel.

Verder kan je veel klote met een dreambox.

Maar als je niet van knutsellen en proberen houdt moet je het zeker niet doen.

Het is wel een droomdoos, maar dan moet je ook wel wat geduld en tijd er in steken!

Succes met je beslissing.

Geplaatst:

(als ik iets fout doe met Dreambox).Moet wel een RF-Modulator op zitten voor aansluiten tv slaapkamer.

Er zit ook geen RF-Modulator op De dreambox,je moet er gewoon een losse modulator bij kopen,en of je gebruikt gewoon je video recorder. Daar zit een RF modulator in

Groeten

Voer eendjes geen oorlog!!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen