Ga naar inhoud

FTPen wil maar ten dele

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Heb ik naar veel gekl..t eindelijk mijn dreambox IDSN internet verbinding voor elkaar. Dient zich de volgende hindernis aan.

Ik probeer via FTP (flashFXP) en de gewone brouwser methode newcamd v5.21 op mijn dreambox te krijgen, maar tijdens de transfer krijg ik steeds de melding "1 file failed to transer" (bij de brouwser krijg krijg ik 3 meldingen waaronder "553 could not create file"). Ik kan via het FTP prog keurig door alle dir's scrollen, editen gaat ook, maar transfer wil niet. Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Geplaatst:

Waarschijnlijk is er niet genoeg ruimte op de flash. Probeer eens de file in /var/tmp te plaatsen.

Geplaatst:

Dit heb ik net geprobeerd en dat lukt.

Geplaatst:

Ik heb wel een USB maar volgens wat ik gelezen heb zou die volledig gewis worden als ik deze voor de dreambox configureer. Is dit zo?

Geplaatst:

Bij mij lukte het met de Hydra images wel om de usb stick te mounten zonder de stick te wissen. Maar zelf vond ik het prettiger om de stick opnieuw te formatteren, aangezien ik de stick enkel voor de dreambox gebruik.

Geplaatst:

Ik zal morgen eerst eens mijn USB leeg maken en proberen hem te mounten.

Waarom kan ik echter wel in de tmp dir transferen maar niet naar andere dir's?

Geplaatst:
Citaat:
Ik zal morgen eerst eens mijn USB leeg maken en proberen hem te mounten.

Waarom kan ik echter wel in de tmp dir transferen maar niet naar andere dir's?

Omdat het een read only filesystem is. Behalve /var/xxx (en dus ook (/var/tmp)

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

Nee hij staat op camd3. Het probleem doet zich nu voor dat als ik van cam probeer te wisselen. mijn dreambox geheel vast zit. via de drie knoppen methode krijg ik deze dan pas weer tot leven.

Geplaatst:

/var/tmp zit in het geheugen. Als je de dreambox uitzet, is deze ook leeg.

Ook voor het vasthangen van de box zal de usb stick een oplossing bieden. Een swapfile helpt veel.

Geplaatst:

De usb methode zal ik later nog proberen. Voorlopig ben ik tot drastischere maartegelen overgegaan. Ik heb een poging gedaan om Hydra Lucien er op te krijgen. Ik ben nu met de tweede poging bezig. Bij de eerste poging liep de dreambox bij de cam selectie steeds vast of was niet instaat een cam te kiezen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen