Ga naar inhoud

TF5000PVR + Monoblok LNB & opname problemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het idee dat mijn monoblok LNB niet altijd gelijk een optimale ontvangst heeft. Als ik dit ervaar en in het LNB menu de lnb een paar keer heen en weer schakel tussen tuner 1 en 2, en tussen b.v. Astra en Hotbird, dan is de ontvangst meestal beter. Dit probleem openbaart zich momenteel vaker, en is vooral zichtbaar bij opnames (omdat er dan niet geschakeld wordt en de ontvangst matig blijft). Wie o wie heeft dit wel eens aan de hand gehad en heeft suggesties??

Alvast bedankt

Luke

Geplaatst:

Ik had iets dergelijks met Hotbird (in een opstelling met drie twin LNB's en twee DiSEqC switches). Bij hotbird was er zo nu en dan geen signaal. Na heen en weer schakelen tussen satellieten wel weer..

Vandaag maar eens de ladder gepakt en alle F-connectoren even los gehad en goed aangedraaid (met beleid). Het probleem doet zich nu niet meer voor. Moet natuurlijk nog even afwachten of dat ook zo blijft....

Geplaatst:

Wat denken jullie. kan dit ook nog iets te maken hebben met de CI module? Ik gebruik een Xcam met altijd de laatste firmware....

Luke

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen