Ga naar inhoud

Doorlussen Tf5000 pvr

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie weet hoe ik het voor elkaar krijg om mijn schotelsignaal door te lussen naar de Tf3000 die op de slaapkamer staat?

Ik heb een draad getrokken vd LNB_uit en die gaat naar de LNB_in vd TF3000.

Het is de bedoeling dat als ik mijn TF5000pvr uitschakel, dat ik met de slaapkamer receiver gewoon kan kijken (dus zodra ik receiver 1 (de Tf5000pvr) uitzet).

Gek genoeg heb ik dan geen spanning en signaal op het 2de slaapkamer setje.

Hoe komt dit nu?

Ik heb deze TF5000pvr al terug gestuurd naar de dealer en heb er een Tf5500pvr voor terug gekregen.

Deze heeft precies hetzelfde probleem.

Neem ik een 3de receiver (een Tf4000 pvr) dan is het doorlussen geen probleem en kan ik in de slaapkamer gewoon commando vd rotor over nemen als de TF4000pvr uit staat.

Doe ik iets verkeerd met die TF5000/5500 of moet het doorlussen precies hetzelfde gaan als bij een Tf3000 en een Tf4000?

Alvast dank.

gr, Sky

Geplaatst:

Is in tests ook al eens melding van gemaakt. Het volgende staat in de gebruiksaanwijzing van mijn TF5000PVR:

LNB power will not be bypassed from IF OUT to LNB IN. Only IF signal will be bypassed to IF OUT from LNB IN.

Als je TF5500 uit staat, krijgt je LNB dus geen spanning. Verklaart dit je probleem?

Geplaatst:

Ja dat las ik ook.

Maar spanning hoef ik niet te hebben, dat wordt toch geregeld door de 2de receiver, want op dat moment staat de TF5000 uit, zodat ik met receiver ook kan draaien.

Waarom zit er dan een RF_uit op?

Alvast dank,

Sky

Geplaatst:

Er staat: "LNB power will not be bypassed from IF OUT to LNB IN".

In Nederlands wil dit zeggen dat de LNB spanning niet doorgelust wordt vanaf LNB-out naar LNB-in. Dus als de 5000 uyit staat, krijgt de LNB geen voedingsspanning, alleen de HF wordt doorgegeven naar de uitgang. Om de LNB spanning te behouden, moet dus de 5000 aan blijven. Je kan dan via de tweede tuner kijken.

Geplaatst:

OK, das duidelijk.

Dus als het ik goed begrijp kan ik boven op de slaapkamer geen controle meer krijgen om de schotel te draaien, zoals dit met een TF3000/4000 wel lukt (als je die uitzet en doorlust).

Want de TF5000 moet aan blijven staan.

gr, Sky

Geplaatst:

Ja, klopt. De LNB betrekt zijn voedingsspanning van de 5000

Geplaatst:

Getver, dat valt ff tegen.

Hoe moet ik nu nu schoteltje laten draaien als ik in mijn bedje lig.

Dan maar weer die Tf4000 in de woonkamer dus.

Dank voor je info.

gr, Sky

Geplaatst:

gewoon de 5000 aan laten......je kan wel gewoon kijken met de 4000 als de 5000 aan staat......het hf signaal wordt wel gewoon doorgegeven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen