Ga naar inhoud

/var al op USB, ook nog swapfile aanmaken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb nu via Hydra de /var naar USB-stick. Als ik met df-commando nu check , zie ik dat memory altijd op 72% blijft, dus niet in de gevaren-zone van 90% zoals daarvoor. Deze verbetering is ook duidelijk bij installeren van plugins of EMU's, want dit gaat nu moeiteloos.

Toch heb ik nog regelmatig hangups tijdens afspelen van bestanden of draaien van plugins.

Heeft het zin om ook nog een SWAPFILE aan te maken of kan het nu nooit meer voorkomen dat er memory tekort is / overloopt ? Ik heb overigens een 32Mb-stick.

Geplaatst:

Je haalt misschien twee dingen door elkaar: het werkgeheugen en het interne flashgeheugen. Als je je settings op USB zet dan wordt je interne flashgeheugen niet meer gevuld. Dit moet je dus gewoon zien als een harddisk.

Een swapfile heeft alleen zin als die 32 of 64Meg werkgeheugen te weinig blijkt te zijn. Dat kun je zien met "free" overigens.

Nou ja, een swapfile kan wel, maar omdat je USB-stick ook maar 32 Meg heeft, heeft 't niet veel zin. Bovendien zou je USB-stick sneller "slijten" als je er een swapfile op zet (maar dat valt eigenlijk wel mee).

Ik heb ook een swapfile (op harddisk) maar heb nog nooit gehad dat-ie nodig was. 't Is dat 't geen kwaad kan en m'n harddisk toch groot genoeg is.

Geplaatst:

bedankt daf2000, dat is een duidelijk verhaal.

ik heb even gezocht op dat commando 'free', maar is dat anders dan df ( disk free ) ? is dit een Linux-commando die ik zo via telnet kan geven ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen