Ga naar inhoud


sat1 PAL andere frequentie dan lyngsat aangeeft???


dannyboy

Aanbevolen berichten

Heb mn analoge , jaja, ontvanger gebruikt om sat1 op de astra te vinden. Dankzij satfinder astra gevonden en na scannen bleek freq van sat1 te zijn:

1534.50 Mhz, Vertikaal en niet zoals op lyngsat staat: 11288 Vertikaal. En voor alle andere analoge zenders op astra geldt hetzelfde: in mijn Radix analoge receiver een andere freq dan bij lyngsat. Hoe komt dit?? Weet iemand dit?? Gebruikt mijn receiver een andere eenheid of zo??

Alvast bedankt en de groeten,

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Heb mn analoge , jaja, ontvanger gebruikt om sat1 op de astra te vinden. Dankzij satfinder astra gevonden en na scannen bleek freq van sat1 te zijn:
1534.50 Mhz, Vertikaal en niet zoals op lyngsat staat: 11288 Vertikaal. En voor alle andere analoge zenders op astra geldt hetzelfde: in mijn Radix analoge receiver een andere freq dan bij lyngsat. Hoe komt dit?? Weet iemand dit?? Gebruikt mijn receiver een andere eenheid of zo??
Alvast bedankt en de groeten,
DB


Je ontvanger gebruikt de tuner freq. ,voor de lage band geldt 11288 - 9750(lof)= 1538 MHz wijkt ongeveer 3,5 MHz af.
Voor de hoge band is dit als volgt 12212 - 10600 = 1612 MHz.
9750 MHz en 10600 MHz zijn de lokale freq. in de LNB, lage en hoge band.
Tot 11700 Mhz is de lage band daarboven is de hoge band, hoge band wordt met 22 KHz signaal omgeschakeld

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...